شرکت های جدید مرکز رشد انرژی پارک خراسان، پذیرش شدند


شرکت های اسپادانا آرین توس و سیما طراحان مبتکر توس، پیرو مصوبه کمیته تخصصی انرژی موفق به پذیرش در مرکز رشد انرژی شدند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از مرکز رشد فناوری انرژی، مطابق با مصوبه کمیته تخصصی انرژی مورخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ که در محل سالن جلسات دفتر سجاد پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، شرکت آسپادانا آرین توس با ایده محوری کنترل روشنایی هوشمند مبتنی بر زیر ساخت شهر هوشمند مجوز ورود به دوره رشد مقدماتی مرکز رشد انرژی را دریافت نمود. هنرمند مجری این طرح ضمن ارائه مشخصات فنی و مزیت های اقتصادی پروژه کنترل روشنایی معابر از طریق کاهش انرژی مصرفی که عملکرد آن بر پایه پلتفرم شهر هوشمند است، به کاربری این سیستم در شرکتهای توزیع برق و شهرداریها پرداخته و اظهار کرد: با استفاده از این روش، بسته به سناریوی مختلف، کاهش تا ۲۰۰۰ کیلووات ساعتی در سال را ما به ازای هر چراغ کنترل شده را میتوان متصور بود که بازگشت سرمایه ۲.۵ ساله را برای سرمایه گذار (برای شرایط مشخص تعیین شده) خواهد داشت.

از دیگر مصوبات این دوره کمیته تخصصی مرکز رشد انرژی، موافقت با ورود شرکت سیما طراحان مبتکر توس با ایده محوری طراحی و ساخت کنترل ولو کرایوژنیک به دوره رشد بود. مقدسی، رئیس هیات مدیره شرکت، ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرح در دوره رشد مقدماتی و پروژه های اجرایی در زمینه ایده محوری خود، از طرح کسب و کار خود برای تجاری سازی محصول مورد نظر دفاع نمود. شیرهای کنترلی کرایوژنیک از ولوهای صنعتی است که به جهت کنترل جریان سیال های دما پایین با مشخصه های مواد و تست مشخص در فرآیند پالایشگاهی و فولاد کاربرد دارد.

قابل ذکر است، شرکتها در دوره رشد که یک دوره ۳۶ ماهه میباشد، از حمایت رسمی و حداکثری پارک های علم و فناوری برای تجاری سازی محصولات خود، در راستای ایده محوری قائل خواهند بود. در این دوره روند رشد شرکت مطابق با برنامه کاری ارائه شده و مورد تایید کمیته تخصصی مورد پایش و ارزیابی قرار میگیرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات