حضور دکتر قادرزاده در برنامه زنده "گفتمان" صدا و سیمای مرکز کردستان

حضور دکتر قادرزاده در برنامه زنده "گفتمان" صدا و سیمای مرکز کردستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، دکتر قادرزاده در این برنامه تلویزیونی با تشکر از زحمات دکتر سعیدی رییس سابق پارک علم و فناوری کردستان، تصریح کرد: دکتر سعیدی با کاشتن نهالی که حال به درخت تنومندی تبدیل شده است گام‌ بزرگی در راه پیشرفت استان کردستان برداشته است.

وی در ادامه با تشکر از دکتر صادقی رییس دانشگاه کردستان، گفت: پس از دریافت حکم از مقام عالی وزارت علوم، دکتر صادقی اولین فردی بودند که با بنده تماس گرفته و تبریک گفتند و آمادگی دانشگاه کردستان را در پیشبرد اهداف پارک و تعامل سازنده با این نهاد اعلام داشتند.

دکتر قادرزاده در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی پارک‌های علم و فناوری، گفت: پارک‌های علم و فناوری کشور به راستی یکی از مردمی‌ترین نهادهای علمی کشور است. وی ادامه داد:  در راستای دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور، نقش مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان دو بازیگر کلیدی اکوسیستم نوآوری قابل توجه است. مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نه تنها شکاف‏های موجود بین دانشگاه‏ها و سایر بخش‏ها مانند صنعت، کشاورزی و سلامت را رفع می‌کنند، بلکه با جذب سرمایه‌های انسانی توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، روند انتقال فناوری و دانش را نیز تسهیل کرده و حرکت به سمت رشد و توسعه اقتصادی دانش‌بنیان را تسریع می‌کنند.

وی در ادامه با برشمردن برخی از خدمات پارک‌های علم و فناوری، افزود: مشاوره و منتورینگ، حمایت‌های مالی و اعتباری، خدمات آموزشی، نمایشگاهی، تامین فضای استقرار و معافیت مالیاتی و گمرکی شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری از خدمات پارک‌های علم و فناوری هستند، اما مهمتر از همه این خدمات قرار گرفتن در جمع نخبه، نواور و فناور و هم‌افزایی افراد در راستای اعتلای ایده‌های خود می‌باشد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان، با تاکید بر نقش تعامل و هم‌افزایی دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه کردستان با پارک علم و فناوری، تصریح کرد: ماموریت نهایی پارک‌های فناوری این است که بتوانند نتایج به دست آمده از پژوهش‌های دانشگاهی را با نیاز صنعت هماهنگ کرده و از این راه، خلاء رابطه صنعت-دانشگاه را پر کنند و این امر در نهایت به تجاری سازی دانش منجر خواهد شد.

دکتر قادرزاده در پایان رسالت خود را خدمتگزاری به نخبگان، نوآوران و جوانان کردستان عنوان کرد و گفت: با توجه به تجربیات ۲۵ ساله خود در محیط دانشگاهی و همچنین تجربه در حوزه کارآفرینی، روحیات جوانان را به خوبی می‌شناسم و هدفی جز برداشتن گام‌های عملی در راستای توسعه استان ندارم. وی همچنین گفت: با اعتقاد به این امر که تلاش در جهت کمک به توسعه کردستان و اعتلای جوانان شکرگذاری نعمت خدمت به مردم است، ریاست پارک علم و فناوری کردستان را پذیرفته‌ام و در این راه بنده و دیگر همکاران با آغوش باز پذیرای ایده‌های نوآوران و جوانان عزیز این مرز و بوم هستیم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات