درباره تیم، درباره مدیریت افراد

درباره تیم، درباره مدیریت افراد

درباره تیم، درباره مدیریت افراد

درباره تیم

کتاب «درباره تیم» به قلم هاروارد بیزینس ریویو نوشته و توسط سیدمحمدتقی زاده‌مطلق به فارسی ترجمه شده است. این کتاب که هم اکنون برای بار ششم به چاپ رسیده است، شامل عناوین مختلفی است که هرکدام توسط یک نویسنده نوشته شده است که از جمله آن ها می‌توان به علم جدید ایجاد تیم‌های بزرگ، چرا تیم‌ها نتیجه نمی‌گیرند، نظم تیم، هشت راه برای ساختن تیم‌های مشارکت‌جو، قدرت پیروزی‌های کوچک، ایجاد هوش هیجانی گروه‌ها، مدیریت تیم‌های چندفرهنگی، هنگامی که تیم‌ها نمی‌توانند تصمیم بگیرند، تیم‌های هنرمند و فواید اختلاف در تیم‌های مدیریت اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب آمده است؛ اغلب مدیران ارشد از کار تیمی طرفداری می‌کنند و باید بکنند. کار تیمی بیانگر مجموعه‌ای از ارزش‌هاست که مشوق گوش دادن به نظریات دیگران و پاسخگویی سازنده به آن‌هاست. به دیگران امکان می دهد از مزیت شک کردن بهره بگیرند، از آن‌ها حمایت می‌کند و علایق و دستاوردهای دیگران را ارج می‌گذارد. این ارزش‌ها به تیم کمک می‌کند نتیجه بگیرد و همچنین مشوق عملکرد فردی و نیز عملکرد کل سازمانند. اما ارزش‌های کار تیمی فی‌نفسه نه مختص تیم‌اند و نه برای تضمین عملکرد تیم کافی هستند.

درباره مدیریت افراد

«درباره مدیریت افراد» نیز عنوان کتاب دیگری است که توسط هاروارد بیزینس ریویو نوشته شده و سیدمحمدتقی زاده مطلق آن را به زبان فارسی ترجمه کرده است. این کتاب ۲۲۰ صفحه‌ای برای پنج بار چاپ شده و فصل‌های آن عبارتند از: رهبری که نتیجه می‌گیرد، یک بار دیگر: به کارکنان خود چگونه انگیزش می‌دهید؟، سندروم پیش‌گویی معطوف به شکست، مدیران تازه کار را از دست خودشان نجات دهید، مدیران بزرگ چه می‌کنند، فرآیند عادلانه، چگونه مهارت یادگیری را به افراد باهوش بیاموزیم؟، چقدر پایبند اخلاق هستید؟، نظم تیم و رئیس خود را مدیریت کنید .

در قسمتی از این کتاب آمده: اغلب مدیران بی‌تجربه پیش از آنکه وارد گفت‌وگو با کارکنان خود درباره مشکلات عملکرد شوند، بیش از حد صبر می‌کنند. مدیر ارشد می‌تواند با ایجاد محیطی که در آن با بازخورد سازنده و نه به عنوان انتقاد، بلکه به صورت منبعی از توانمندسازی برخورد شود، به حل‌وفصل موضوع کمک کند. این کتاب با بازخوردی آغاز می‌شود که خود شما درباره توسعه مدیران‌تان به آن‌ها ارائه می‌دهید. موضوع به همین سادگی است که پیش از آن که کار به دشواری برسد، به آن‌ها بگویید که نقاط ضعف‌شان کدام است.

به احتمال زیاد بازخوردی که مدیران‌تان باید به کارکنان‌شان بدهند، همیشه همینقدر مثبت یا ارائه آن اآسان نیست. مسئله اساسی آن است که درآن‌ها میل به کمک به زیردستان را برای دستیابی به اهداف‌شان تقویت کنید. تحت این شرایط حتی به مسائل شخصی نفرت‌انگیز نیز می‌توان پرداخت.

هردیو این کتاب‌ها از طریق نشر هنوز قابل دسترسی و خرید هستند.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات