سهم بیشتر خود را از کیکی که در حال بزرگ شدن...

سهم بیشتر خود را از کیکی که در حال بزرگ شدن...

سهم بیشتر خود را از کیکی که در حال بزرگ شدن است، بردارید

رشد بازاریابی آنلاین در صنعت تبلیغات به‌عنوان فرصتی برای کسب‌وکارها

تا پیش از گسترش و آشنایی کسب‌وکارها با تبلیغات آنلاین، تصور برخی این بود که تبلیغات فقط در خرج کردن برای بیشتر دیده ‌شدن خلاصه می‌شود. با توجه به محدودیت‌های تبلیغات آفلاین مانند اصلاح و گزارش‌گیری از کمپین‌های تبلیغاتی، این تصور چندان هم دور از واقعیت نبود. با ورود به دنیای اینترنت و شکل‌گیری تبلیغات آنلاین، دنیای تبلیغات تبدیل به فرآیندی شد که خرج کردن صرفاً بخشی از آن بوده و هر مرحله از آن قابلیت کمی‌سازی، رصد و اصلاح پیدا کرد .

در دنیای تبلیغات آنلاین، گوگل و تبلیغ در موتور جست‌وجوگر آن حرف اول را می‌زند. پس از آن اما انواع دیگری از تبلیغات همچون تبلیغ در سطح وب، شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های موبایلی و… نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. گوگل با بهره‌بردن از اطلاعات عظیمی که از رفتار کاربران در اینترنت و جست‌وجوی آن‌ها در موتور جستجوگرش دارد، می‌تواند کمک بزرگی به کسب‌وکارها برای معرفی محصولات و خدمات‌شان به کاربران باشد. ساده‌ترین نوع این تبلیغ، پیشنهادهایی است که با برچسب «آگهی» در نتایج سرچ گوگل به کاربر نمایش داده می‌شود .

در کنار گوگل، اما غول‌های بزرگ دیگری نیز در زمینه تبلیغات آنلاین فعالیت می‌کنند؛ از جمله مهم‌ترین شرکت‌های شناخته‌شده جهانی در زمینه تبلیغات آنلاین می‌توان به Google ، Amazon ، Facebook Business ، Taboola Redirect ، Outbrain ، Nativo و... اشاره کرد. برتری و رقابت بین این شرکت‌ها، بیش از همه به تکنولوژی‌های مدرن و بهره‌مندی از هوش مصنوعی برای هرچه هدفمندتر کردن تبلیغات آن‌ها برمی‌گردد. هزینه تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۱۹، رقمی نزدیک به ۳۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است؛ رقمی که نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد بودجه تبلیغاتی شرکت‌های مطرح جهانی در بخش تبلیغات آنلاین استفاده می‌شود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۳، این رقم به ۵۲۶ میلیارد دلار می‌رسد. در سال مالی ۲۰۱۹، گوگل نزدیک به ۱۳۴ میلیارد دلار از راه تبلیغات دیجیتال کسب کرده است. این عدد برای فیس‌بوک ۶۹ و توییتر ۲.۹۹ میلیارد دلار بوده است .

دنیای تبلیغات آنلاین به جایی رسیده که با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، تبلیغ کسب‌وکارها را به گروه‌های خاص جنسیتی، سنی، جغرافیایی و... نمایش می‌دهد. به‌عنوان‌ مثال، پلتفرم «تبولا» به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم پیشنهاد محتوا در دنیا، به بیش از یک میلیارد بازدیدکننده منحصربه‌فرد در ماه دسترسی داشته و به همکاری با وب‌سایت‌های شناخته شده‌ای همچون USA Today ، Tribune ، NBC ، Fox Sports و... می‌پردازد. نوع تبلیغات تبولا، تبلیغات نیتیو یا همان همسان نامیده می‌شود. تبلیغات همسان یکی از محبوب‌ترین انواع تبلیغات از نوع دیجیتال محسوب می‌شود. با توجه‌ به ازدیاد تبلیغات دیجیتالی در وب‌سایت‌های اینترنتی، کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند تبلیغ آن‌ها به صورتی خوشایند و واقعی به کاربران نمایش داده شود و تا جایی که ممکن است، کاربران احساس تبلیغاتی بودن محتوایی که مشاهده می‌کنند، را نداشته باشند .

تبلیغات همسان یا نیتیو نوعی از تبلیغات بوده که در آن، محتوای تبلیغ با ظاهری شبیه به محتواهای وب‌سایت‌های اینترنتی به نمایش گذاشته می‌شود. این شباهت یا همسان بودن با محتوای اصلی وب‌سایت‌ها سبب می‌شود که احتمال کلیک کاربر روی تبلیغ که در دنیای تبلیغات با عنوان «نرخ تبدیل» شناخته می‌شود، بالا برود .

نگاهی به ورود تکنولوژی‌های نوین به بازار تبلیغات آنلاین ایران

عمر ورود تبلیغات آنلاین به ایران حتی به یک دهه نیز نمی‌رسد و این موضوع سبب شده که در حال حاضر سهم تبلیغات آنلاین از سبد بودجه تبلیغاتی کسب‌وکارها سهمی کم و نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ درصد باشد. این در حالی است که این سهم در دنیا بیش از ۵۰ درصد است. از جمله شرکت‌های فعال ایرانی در زمینه تبلیغات آنلاین می‌توان به پلتفرم «یکتانت »اشاره کرد. «یکتانت» با هدف پوشش تمامی نیازهای حوزه تبلیغات آنلاین، خدمات متنوعی از جمله تبلیغ در گوگل، رپرتاژ آگهی، تبلیغات اینفلوئنسری، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، پیامک مارکتینگ، پوش نوتیفیکیشن، تبلیغات موبایلی، تبلیغ در وب‌سایت‌های اینترنتی و… را ارائه می‌دهد .

این شرکت، یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و سرویس‌های تبلیغات هدفمند در ایران را دارا بوده که می‌تواند تبلیغ شما را به‌جای نمایش برای همگان، بدون هدف و بدون توجه به کاربری که آن را مشاهده می‌کند، صرفاً به کاربرانی نمایش دهد که شما دسته‌بندی و انتخاب کرده‌اید .

دسته بندی مخاطبان و نمایش تبلیغ برای مخاطب هدفمند انواع مختلفی دارد که در این مطلب امکان بررسی تمامی آن‌ها وجود ندارد اما یکی از انواع این مدل تبلیغات، تبلیغات «ریتارگتینگ» است. تصور کنید شما صاحب یک فروشگاه آنلاین گل‌فروشی هستید؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد که روزانه تعداد قابل‌ توجهی مشتری وارد سایت شما می‌شوند، محصولات شما را بررسی می‌کنند اما در نهایت از شما خرید نمی‌کنند. شما می‌توانید به کمک ریتارگتینگ، تبلیغ محصولات خود را در دیگر سایت‌ها به کاربرانی که پیش‌ از این وارد سایت شما شده‌اند اما به هر دلیلی از شما خرید نکرده‌اند، نمایش دهید .

سرویس ریتارگتینگ یکتانت می‌تواند گزینه کارآمدی برای کسب‌وکارهای فعال در زمینه خرده‌فروشی یا فروشگاه‌های آنلاین باشد تا بتوانند هم مشتری‌های قبلی خود را به خرید مجدد ترغیب کرده و هم کاربرانی که به دلایل مختلف در مراحل گوناگون خرید منصرف شده‌اند، را به بازگشت به سایت شما و خرید محصول ترغیب کنند .

باتوجه‌ به رشد سریع تبلیغات آنلاین در دنیا و تمایل بسیاری از ما به خرید آنلاین، به نظر می‌رسد سهم این مدل تبلیغات در آینده بیش‌تر نیز خواهد شد. نوپا بودن این حوزه در ایران باعث می‌شود تا کسب‌وکارهایی که زودتر از رقیبان خود به سمت این مدل تبلیغات رفته‌اند، نتایج مطلوب‌تری از کمپین‌های تبلیغاتی خود دست بیاورند .

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات