تولید سوخت بیودیزل  توسط شرکت مستقر در پارک علم و فناوری برای اولین بار در آذربایجان غربی

تولید سوخت بیودیزل توسط شرکت مستقر در پارک علم و فناوری برای اولین بار در آذربایجان غربی

سوخت بیودیزل برای اولین بار بطور صنعتی توسط شرکت تاکستان صنعت غرب از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی تولید می شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، نوید قلیزاده مدیرعامل شرکت تاکستان صنعت غرب درباره این نوع سوخت، توضیح داد: سوخت بیودیزل در واقع یک نوع گازوئیل گیاهی  است  که مزیت های خاصی نسبت به گازوئیل  معمولی از قبیل سولفور بسیار پایین دارد.

وی ادامه داد: پایین بودن سولوفور باعث می شود که انواع موتورهای که از این نوع سوخت استفاده می کنند،  سالم مانده و طول عمر بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت تاکستان صنعت غرب با بیان اینکه یکی از ویژگی های خوب ساختار سوخت بیودیزل  این است که ۱۲ درصد آن را اکسیژن تشکیل می دهد، اظهار کرد: این امر موجب می شود موتور مانند یک توربو عمل کند و تمام ناکس ها و کربن های نسوخته در اگزوز حذف شود.

قلیزاده افزود: عدد ستام و عدد فلش پوینت( نقطه اشتعال سوخت) در بیو دیزل بالا است که هر  چقدر این اعداد بالا باشد سوخت سنگین شده و علاوه  بر کاهش مصرف به دلیل انفجار در تراکم بسیار بالا موجب نرم کار کردن موتور می شود.

به گفته  وی این محصول در اروپا و امریکا بطور چشمگیر و اصولی  استفاده می شود بطوری که حداقل در ۲ تا ۵ درصد تمام گازوئیل ها و سوخت های اروپایی و آمریکایی بیودیزل وجود دارد.

مدیرعامل شرکت تاکستان صنعت غرب با بیان اینکه در زمینه سوخت بیودیزل به کشور عراق صادرات داشته ایم، گفت:  در کشور عراق بازار خود را پیدا کرده ایم هر چند این کار سخت بود ولی به دلیل اینکه یک محصول تازه است  جلب توجه دیدگاه ها کار بسیار دشواری بود.

قلیزاده با اشاره به  وارد شدن جمهوری اسلامی ایران به پیمان آیمو۲۰۲۰ توضیح داد: تمامی کشورهای عضو در این پیمان متعهد شده اند که میزان سولفور سوخت های خود را به ۵هزار ppm برسانند که استفاده از سوخت بیودیزل  راهکار آن می باشد.

وی ادامه داد: نمونه های تولیدی شرکت  بر روی کشتی ها تست شده و نتایج عالی به دست آمده است بطوری که به میزان قابل توجهی  مصرف سوخت را کاهش داده و کرین های نسوخته را حذف کرده است.

قلیزاده افزود: سوخت تولیدی شرکت تاکستان صنعت غرب تمام استانداردهای بین المللی را پاس کرده است.

وی با ابراز اینکه بفکر راه اندازی راکتورهای بزرگتری برای توسعه کار خود هستیم، توضیح داد: در حال حاضر ظرفیت تولیدی شرکت در ماه دو تریلی است که با کمک پارک علم و فناوری  آذربایجان غریی که در حال تهیه  مقدمات توسعه برای این شرکت با در اختیار قرار دادن فضای بیشتر می باشد می توانیم با افزایش ظرفیت، تولید خود را به یک تریلی در روز افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بیودیزل  سوخت زیست محیطی و کاملا پاک است، گفت:  برای تولید این سوخت از پسماند روغن ها استفاده می شود که می تواند در کشتی ها، ژنراتورهای صنعتی و خودروهای دیزلی استفاده شود.

شایان ذکر است دامنه فعالیت شرکت تاکستان صنعت غرب در زمینه بیوتکنولوژی شامل تولید بیودیزل و بیو اتانول است و در زمینه ترافیک و مبلمان شهری نیز شامل طراحی و تولید جداول جداکننده های پلی اتیلنی و پلی بتنی و همچنین طراحی و تولید دریچه های منهول فاضلابی می باشد و علاوه بر این توسط نوید قلیزاده مدیرعامل این شرکت ۵ طرح و اختراع ثبت شده در شرکت تاکستان صنعت غرب وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات