دعوت از دکتر یونس یونسیان در اولین کنفرانس ملی دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران؛ فرصت‌ها و چالش‌های دولت سیزدهم در دانشگاه امام صادق (ع)

دعوت از دکتر یونس یونسیان در اولین کنفرانس ملی دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران؛ فرصت‌ها و چالش‌های دولت سیزدهم در دانشگاه امام صادق (ع)

دیپلماسی اقتصادی به معنای فضای برخورد سیاست خارجی و اقتصاد بین الملل است که امروزه عهده دار سامان بخشی به روابط اقتصادی خارجی و کمک به بهبود روابط کشورها با یکدیگر و

 اولین کنفرانس ملی دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران؛ فرصت‌ها و چالش‌های 1404-1400 .

کنفرانس در روز سه‌شنبه 3 اسفند 1400 از ساعت 8 الی 19 با حضور پژوهشگران برگزیده، اساتید دانشگاه و مقامات عالی کشور در محل دانشگاه امام صادقعلیه‌السلام ، تالار آیت‌الله مهدوی کنی(ره) برگزار خواهد شد.

ارتقای شاخصهای کلان اقتصاد ملی از جمله رشد اقتصادی، نرخ اشتغال و کاهش تورم مزمن در بازار داخلی است. اولین کنفرانس ملی دیپلماسی اقتصادی با تاکید بر فرصتها و چالشهای جمهوری اسلامی ایران و با هدف تجمیع آرا و نظریات اندیشمندان داخلی، مدیران سطوح عالی سیاست گذاری و بازیگران بخش خصوصی با محوریت دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان دانشگاه اسلامی مرجع و حلقه وصل نهاد دانشگاه، حاکمیت و بازیگران موثر در مسائل کشور و نظام اسلامی از سوی اندیشکده دیپلماسی اقتصادی برگزار می گردد.

ضرورت برگزاریبا گسترش روزافزون اثرات دو سویه میان اهداف ملی و روابط بین المللی کشورها، بهره گیری از دیپلماسی اقتصادی برای افزایش قدرت سیاسی و اقتصادی در ابعاد جهانی ضرورتی انکار ناپذیر است. تحقق این امر مستلزم تدابیری در سطوح راهبردی، سیاست گذاری و راهکارهای عملیاتی است که در این میان شناخت صحیح از فرصتها و چالشها جایگاه عمده و اساسی را دارا است. تاکید صریح اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران از جمله برنامه های جهارم، پنجم و ششم توسعه، سند چشم انداز بیست ساله 1404 و ابلاغیه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر راهبرد برونگرایی نیز بر ضرورت این موضوع در کشور می پردازد. بنابراین ایجاب می کند تا دانشگاه امام صادق(ع) با ورود به فرآیند حل مسئله نظام اسلامی از نگاهی علمی و نخبگانی، پشتیبانی حداکثری از هماهنگی و پیش برد دیپلماسی اقتصادی در ساختار دولتی و غیر دولتی کشور نموده و به بررسی ابعاد آن در فضایی گفتگو محور و با حضور شخصیتهای علمی و اجرایی سطح اول از این حوزه موضوعی بپردازد شناخت درستی از آن دست یافت و بدین طریق کشور را در رسیدن به اهداف خود یاری رساند.

اهداف

شناخت صحیح از مفهوم دیپلماسی اقتصادی
بررسی ضرورتهای دیپلماسی اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران
فرصت ها و تهدیدات جمهوری اسلامی ایران در پیاده سازی دیپلماسی اقتصادی
ارائه الگوی پیشنهادی دیپلماسی اقتصادی متناسب با اهداف و راهبردهای کلان جمهوری اسلامی ایران

مشارکت­ کنندگان و حامیانمجلس شورای اسلامی(کمیته دیپلماسی اقتصادی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی)
دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران
پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام
مرکز بررسی­های استراتژیک ریاست جمهوری
سازمان توسعه تجارت
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)
پایگاه مرجع دانش (Civilica)

    منبع خبر

    شاهکار

    شاهکار

    اکران سیستم کسب و کار پلتفرمی با رویکرد نوآوری باز در راستای تحقق جامعه نسل پنجم

      نظرات