راهنمای جامع استفاده از اینسایت اینستاگرام برای تحلیل داده‌ها

راهنمای جامع استفاده از اینسایت اینستاگرام برای تحلیل داده‌ها


چرا باید برای بازاریابی از قابلیت اینسایت اینستاگرام استفاده کنیم؟

اینسایت اینستاگرام برای پست‌های فید

اینسایت اینستاگرام برای استوری‌ها

اینسایت اینستاگرام برای پست‌های IGTV

اینسایت اینستاگرام برای پست‌های ویدئویی لایو (زنده)

اینسایت اینستاگرام برای ریلز ( Reels )

اینسایت اینستاگرام برای گاید ( Guide )

اینسایت اینستاگرام برای آلبوم‌های هایلایت ( Highlight Albums )

قابلیت بیشتر: اینسایت اینستاگرام برای داده‌های مربوط به مخاطبان

سخن آخر

مقدمه

آیا محتوای ارگانیک در اینستاگرام نتایج مطلوبی برایتان در برندارد؟ آیا نمی‌دانید چطور و بدون پرداخت هزینه بابت خرید ابزارهای گران‌قیمت شخص ثالث به داده‌های تحلیلیِ موردنیازتان دسترسی پیدا کنید؟

در این مقاله نحوه استفاده از قابلیتی به نام Instagram Insights را به‌منظور تجزیه‌وتحلیل هفت نوعِ متفاوت محتوا در پلتفرم اینستاگرام به شما آموزش می‌دهیم. علاوه بر این، با خواندن این مقاله یاد می‌گیرید چطور متوجه شوید که آیا محتوای شما، مخاطبان ایده‌آلتان را جذب می‌کند یا نه؟ پس اگر می‌خواهید سیر تا پیاز اینسایت اینستاگرام را بدانید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با راز همراه باشید.

چرا باید برای بازاریابی از قابلیت اینسایت اینستاگرام استفاده کنیم؟

تا سال ۲۰۲۱، حدود ۱.۱ میلیارد نفر در سراسر دنیا از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می‌کنند. بنابراین، آمارهایی نظیر استفاده‌ ۷۱% از کسب‌وکارهای آمریکایی از این پلتفرم جای تعجب ندارد. بااین‌حال، کسب‌وکارهایی که بدون هیچ برنامه‌ای، صرفاً به انتشار عکس‌ها و ویدئوها در اینستاگرام می‌پردازند، در به‌کارگیری این ابزار کارآمد توفیق چندانی کسب نمی‌کنند. موفق‌ترین کسب‌وکارها در اینستاگرام، کسب‌وکارهایی هستند که برای حضور و فعالیت در آن، استراتژی مشخصی دارند.

اینجاست که داده‌های تحلیلی، نقشی اساسی ایفا می‌کنند. به‌عنوان مثال، اگر شما ویژگی‌های دموگرافیک یا همان جمعیت شناختی اکثر مخاطبانتان را بشناسید و بدانید که در چه ساعاتی از روز، فعالیت بیشتری در اینستاگرام دارند یا به چه نوع محتوایی بیشتر علاقه‌مند هستند، آنگاه همه اطلاعات لازم را برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفقیت‌آمیز در اینستاگرام در اختیار خواهید داشت.

اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که در اینستاگرام، حساب تجاری دارید، می‌توانید مستقیماً و از طریق خود این اپلیکیشن، به انبوهی از داده‌های تحلیلی رایگان و درعین‌حال بسیار ارزشمند درباره مخاطبان و عملکرد محتوایی‌تان دست پیدا کنید. اینستاگرام این امکان را از طریق قابلیتی به نام Insights برایتان فراهم می‌کند. یک ابزار تجاری بومی (درون برنامه‌ای) که به پست‌ها و داده‌هایتان دسترسی دارد. Insights اینستاگرام را می‌توان یکی از بهترین ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی دانست.

توجه : اگر یک حساب شخصی دارید، برای استفاده از قابلیت اینسایت اینستاگرام باید آن را به حساب تجاری ارتقا دهید. در این صورت، اینستاگرام فقط داده‌های تحلیلیِ مربوط به محتوایی را که بعد از تغییر حساب در پروفایل تجاری‌تان منتشر می‌شود، به شما نشان می‌دهد.

با زدن روی سه خطی که در بالا و سمت راست اپلیکیشن دیده می‌شوند، می‌توانید به اینسایت اینستاگرام دسترسی پیدا کنید. دسترسی به تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام از طریق داشبورد حرفه‌ای نیز امکان‌پذیر است.

در قسمت Instagram Insights یک شمای کلی از مخاطبان و عملکرد محتوا را می‌بینید. در بالای صفحه، می‌توانید محدوده تاریخی مدنظرتان را برای نمایش داده‌ها انتخاب کنید و با استفاده از تقویم جدید اینستاگرام که قبلاً در دسترس نبود، آن را مطابق با ترجیحاتتان سفارشی‌سازی کنید. اینستاگرام اخیراً با دو برابر کردن بازه زمانی تقویمش، آن را از ۳۰ روز به ۶۰ روز ارتقا داده و اعلام کرده که در اواخر تابستان ۲۰۲۱، این بازه زمانی را به ۹۰ روز افزایش خواهد داد.

اینسایت اینستاگرام برای پست‌های فید

اینسایت اینستاگرام نسبت به کیفیت عملکرد پست‌های فید از نظر معیارهای دیسکاوری (کشف و جستجو) و تعامل مخاطب، بینش ارزشمندی به شما ارائه می‌دهد. در قسمت Insights Overview ، به بخش Content You Shared (محتوای به اشتراک گذاشته‌شده) بروید؛ همان قسمتی که می‌توانید پست‌هایتان را به‌عنوان اولین گزینه پیدا کنید.

بخش Posts در Insights اینستاگرام، محتوایتان را به‌طور خودکار بر مبنای کیفیت عملکرد مرتب می‌کند و به این ترتیب فوراً می‌توانید ببینید که بیشترین تعامل با کاربران، مربوط به کدام پست‌هاست؟

اینستاگرام به‌طور پیش‌فرض، همه پست‌های فید را اعم از عکس‌ها، ویدئوها و همین‌طور پست‌های کاروسل ( carousel ) یا چند اسلایدی را به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید نتایج مربوط به داده‌های موجود در صفحه را از طریق مشخص کردن نوع پست، معیارها و همین‌طور بازه زمانی مدنظرتان محدود کنید. این تنظیمات، شما را قادر می‌سازد تا در عین کسب یک بینش کلی، نتایج را متناسب با آن دسته از شاخص‌های کلیدی عملکرد که در تدوین استراتژی اینستاگرام برایتان اهمیت دارند، مشاهده کنید.

علاوه بر شمای کلی پست‌های موجود در قسمت Insight اینستاگرام می‌توانید با انتخاب یک پست و زدن روی گزینه View Insights آنالیز مربوط به هر پست را به‌صورت جداگانه هم ببینید.

با مشاهده جداگانه‌ی هر پست، اطلاعات تفصیلی مختلفی اعم از تعداد لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها، ذخیره‌سازی‌ها، تعاملات، بازدید از پروفایل، ریچ‌ها (بازدیدها)، ایمپرشن‌ها (تعداد دفعات ظاهر شدن پست در فید)، دنبال کنندگان، هشتگ‌ها و ... به شما نشان داده می‌شود.

شاخص‌های کلیدی عملکرد برای پست‌های فید در اینستاگرام عبارت‌اند از:

  • Engagement (تعامل) : الگوریتم اینستاگرام تا حد زیادی به تعامل با پست بستگی دارد. به عبارت ساده‌تر، چنانچه مخاطبان با پست‌های شما درگیر نشوند و با آن‌ها تعامل برقرار نکنند، محتوایتان در صفحات فید نشان داده نخواهد شد. به پست‌هایی که بیشترین نرخ تعامل را دارند توجه نموده و ببینید چطور می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان یک الگو برای تولید و انتشار پست‌های آتی استفاده کنید؟ اگر دیدید درصد نرخ تعامل پست‌هایتان، پایین است اصلاً ناامید نشوید؛ جالب است بدانید که میانگین نرخ تعامل اینستاگرام برای همه صنایع در سال ۲۰۲۰ تنها ۱.۲۲% بود!
  • Impressions From Home (مشاهده از خانه): معنای داده‌های موجود در این بخش آن است که دنبال کنندگان، پست شما را در صفحه خانه یا همان فیدشان، مشاهده کرده‌اند. در حالت ایده‌آل، همه دنبال کنندگان باید تک‌تک پست‌هایتان را ببینند اما در عمل و واقعیت این اتفاق رخ نمی‌دهد. اگر این شاخص برای محتوای شما، بالاست (و از آن بهتر، اگر مقدار آن به تعداد دنبال کنندگانتان نزدیک است)، می‌تواند نشانه خوبی باشد. این یعنی اغلب افرادی که شما را دنبال یا فالو می‌کنند، محتوایتان را در صفحه فید می‌بینند و می‌توانند نسبت به آن واکنش نشان دهند.
  • Hashtags (هشتگ‌ها): تعداد بالای نمایش یا همان ایمپرشن یک پست از طریق هشتگ در اینستاگرام نشان می‌دهد که استراتژی‌تان در انتخاب هشتگ، درست بوده و اگر این شاخص پایین باشد، به این معناست که بهتر است برای یافتن هشتگ‌های مرتبط و مناسب، بیشتر تحقیق کنید. برای این منظور می‌توانید بررسی کنید که رقبایتان از چه هشتگ‌هایی در پست‌هایشان استفاده می‌کنند و شما هم مثل آن‌ها عمل کنید.
اینسایت اینستاگرام برای استوری‌ها

استوری‌های اینستاگرام، این پتانسیل را دارند که زمینه دسترسی کسب‌وکارهای مختلف را به طیف وسیعی از مخاطبان فراهم کنند. روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام با استوری‌ها روبرو می‌شوند و این عدد، خود می‌تواند مُهر تاییدی بر اهمیت استوری‌ها باشد. اینستاگرام گزارش می‌دهد که یک‌سوم از پربیننده‌ترین استوری‌های این پلتفرم متعلق به کسب‌وکارها هستند.

شما می‌توانید به همان شیوه‌ای که به داده‌های مربوط به پست‌های فید دسترسی پیدا می‌کنید، داده‌های مرتبط با استوری‌هایتان را نیز مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور، از قسمت Insights Overview به بخش Content You Shared بروید و استوری‌ها را که درست در زیر پست‌های فید قرار دارند، پیدا کنید.

Instagram Insights استوری‌های شما را بر اساس بهترین عملکرد آن‌ها مرتب می‌کند. برای تجزیه‌وتحلیل بیشتر محتوایتان می‌توانید نتایج را بر اساس بازه زمانی دلخواه یا معیارهای خاص مربوط به استوری‌‌ها مثل کلیک‌های بازگشتی ( Back Clicks )، زدن روی دکمه تماس، مشاهده کامل استوری، زدن روی آدرس کسب‌وکار و ... سفارشی‌سازی کنید.

شما همچنین می‌توانید از طریق باز کردن یک استوری فعال و بالا کشیدن صفحه (سوایپ کردن) یا زدن روی گزینه Seen by # در گوشه‌ی پایین و سمت چپ، بینش جامع‌تری را درباره آن استوری کسب کنید.

با این کار، اطلاعات مربوط به دیسکاوری و ایمپرشن استوری، نشان داده می‌شود. اگر استوری‌تان مانند نظرسنجی، ماهیت تعاملی داشته باشد، می‌توانید نتایج مربوط به آن را نیز مشاهده کنید.

شاخص‌های کلیدی عملکرد برای استوری‌ها عبارت‌اند از:

  • Completion Rate (نرخ تکمیل): در حالت ایده‌آل، طبیعتاً شما می‌خواهید که مخاطبان، به اندازه کافی با استوری‌هایی که ارسال می‌کنید، درگیر شوند و آن‌ها را تا ثانیه یا اسلاید آخر، دنبال کنند. شما می‌توانید از طریق تقسیم تعداد کل بینندگانِ آخرین اسلاید بر تعداد نفراتی که اولین اسلاید استوری‌تان را دیده‌اند، نرخ تکمیل مربوط به آن استوری را محاسبه کنید. بد نیست بدانید که میانگین این شاخص، حدود ۸۷% است.
  • Exited (خارج‌شده): مشاهده و بررسی تعداد افرادی که از استوری شما خارج شده‌اند، یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که حین بررسی و تحلیل استوری اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید. این شاخص معمولاً نشان‌دهنده بی‌علاقگی یا کم علاقگی مخاطبان نسبت به استوری شماست و این همان حالتی است که تمایلی به تکرار آن در آینده ندارید!
اینسایت اینستاگرام برای پست‌های IGTV

اینسایت اینستاگرام امکان دسترسی به داده‌های مربوط به آن دسته از پست‌های IGTV را که تا ۲ سال از زمان انتشارشان می‌گذرد، فراهم می‌کند. درست مثل پست‌های فید و استوری‌ها، می‌توانید از طریق بخش Insights Overview و مراجعه به بخش Content You Shared ، داده‌های مربوط به پست‌های IGTV را مشاهده کنید. در این بخش، برای تنظیم نمایش نتایج بر مبنای معیارهای مدنظرتان، دو گزینه در معرض انتخابتان قرار دارد.

نخست آنکه می‌توانید ویدئوهای IGTV را بر اساس درصد دیده شدن، نظرات، لایک‌ها، ریچ، ذخیره‌سازی، اشتراک‌گذاری، نمایش و تعامل فیلتر نموده و در مرحله بعد، بازه زمانی موردنظرتان را انتخاب کنید.

اگر هم می‌خواهید داده‌های تحلیلی مرتبط با یک IGTV خاص را مشاهده کنید، می‌توانید هم‌زمان با پخش ویدئو، روی آیکون سه‌نقطه که در پایین صفحه قرار دارد، ضربه بزنید و در مرحله بعد، View Insights را انتخاب کنید.

شاخص‌های کلیدی عملکرد برای ویدئوهای IGTV در اینستاگرام عبارت‌اند از:

  • Views (بازدیدها): هنگامی که فردی حداقل ۳ ثانیه را صرف تماشای ویدئوی IGTV شما کند، یک view یا بازدید برای آن ویدئو ثبت می‌شود.
  • Engagement (تعامل): به تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌سازی‌ها توجه زیادی داشته باشید. علی‌رغم اینکه بازدیدها، معیار مهمی محسوب می‌شوند، اما این معیارها بینش بهتری را نسبت به میزان و کیفیت درگیری مخاطبان با ویدئوهایتان ارائه می‌دهند.
  • Audience Retention (نرخ حفظ مخاطب): اینکه با ادامه‌ی یک ویدئوی IGTV مخصوصاً ویدئوهای بلند، شاهد اُفت شاخص‌ها باشید، تعجبی ندارد. علیرغم اینکه ویدئوهای IGTV می‌توانند از ویدئوهایی که مستقیماً در اینستاگرام آپلود می‌شوند طولانی‌تر باشند، اما با استناد به گزارش HubSpot ویدئوهایی که به‌طور متوسط، زمانشان ۲۶ ثانیه است، بیشترین تعداد کامنت یا همان نظر را دریافت می‌کنند.
  • Audience Percentage Watched : ویدئوهایتان چقدر بیش از آنچه باید، طولانی هستند؟ این معیار به شما کمک می‌کند تا به این سوال جواب دهید. اگر به‌طور مداوم، ویدئوهای ۱۰ دقیقه‌ای ارسال می‌کنید و می‌بینید که بینندگان، تقریباً ۴ دقیقه از آن را نمی‌بینند، می‌تواند نشانه خوبی مبنی بر این باشد که مخاطبان شما، تماشای ویدئوهای ۴ تا ۵ دقیقه‌ای را ترجیح می‌دهند.
اینسایت اینستاگرام برای پست‌های ویدئویی لایو (زنده)

ویدئوهای لایو در اینستاگرام، طی یک سال اخیر، روند رو به رشدی داشته‌اند اما تا همین اواخر، هیچ‌یک از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام، اطلاعاتی درباره آن‌ها ارائه نمی‌کردند. تا اینکه در می سال ۲۰۲۱، دو آپشن Live و Reels به بخش اینسایت اینستاگرام اضافه شدند.

درست مثل همه قابلیت‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم، می‌توانید اطلاعات تحلیلی مربوط به ویدئوهای لایو را از قسمت Insights Overview و Content You Shared پیدا کنید و از این طریق به اطلاعاتی مانند نرخ ریچ، حداکثر تعداد بینندگان هم‌زمان و تعاملات زنده مثل نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها دسترسی داشته باشید.

شاخص‌های کلیدی عملکرد برای پست‌های ویدئویی لایو در اینستاگرام:

  • Account Reached : با وجود اهمیت آگاهی از نرخ ریچ، سطح تعامل مخاطبان، معیار ارزشمندتری برای سنجش میزان موفقیت محتوای شماست.
  • Peak Concurrent Viewers : این معیار به شما می‌گوید که حداکثر، چند نفر به‌طور هم‌زمان، مشغول تماشای یک پست لایو بوده‌اند؟
  • Interactions (تعاملات): ثبت نظر و اشتراک‌گذاری به شما کمک می‌کنند تا بفهمید آیا مخاطبان با لایو شما واقعاً درگیر شده‌اند یا نه؟ اگر تعداد بینندگان لایو، زیاد اما تعداد نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها کم باشد، این یک علامت خطر است که باید آن را جدی بگیرید. این بدان معناست که مخاطبان شما، با محتوای لایو، درگیری موثرِ چندانی نداشته‌اند.
اینسایت اینستاگرام برای ریلز ( Reels )

اینستاگرام، قابلیت ریلز را در سال ۲۰۲۰ ارائه کرد و داده‌های مربوط به آن را در می سال ۲۰۲۱ به بخش Insights اضافه نمود. به‌طور مشابه، برای دسترسی به این بخش نیز باید از قسمت اینسایت اینستاگرام و Content You Shared اقدام کنید.

دقیقاً همانند سایر قابلیت‌های Insights در اینستاگرام، داده‌های مربوط به ریلز را نیز می‌توانید در یک بازه زمانی ۲ ساله، فیلتر و آن‌ها را بر اساس معیارهایی مثل تعداد نظرات، لایک‌ها، ذخیره‌سازی، ریچ، دفعات پخش، اشتراک‌گذاری و تعاملات مرتب کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید با انتخاب جداگانه‌ی هر ریل و زدن روی علامت سه‌نقطه که در پایین و سمت راست صفحه قرار دارد و نهایتاً انتخاب View Insights ، به جزئیات بیشتری درباره آن ریل دست پیدا کنید.

شاخص‌های کلیدی عملکرد برای ریلز در اینستاگرام عبارت‌اند از:

  • Accounts Reached : ریلزها به شکلی متفاوت از پست‌های معمولی برای مخاطبان به نمایش درمی‌آیند. با وجود اینکه می‌توانید یک ریل را مثل یک ویدئوی معمولی هم در پروفایلتان با مخاطبان به اشتراک بگذارید، آن ریل در قالب یک فید گزینشی همراه با ریل‌های دیگری که برای مخاطب، سفارشی‌سازی شده نشان داده می‌شود.
  • تعاملات: یک پژوهش در سال ۲۰۲۰ نشان داد که متوسط نرخ درگیری با ریلز در اینستاگرام، ۲.۷% است که این مقدار در مقایسه با میانگین نرخ درگیری با ویدئوهای معمولی، اندکی بیشتر است.
اینسایت اینستاگرام برای گاید ( Guide )

گاید در Insights اینستاگرام، قابلیتی جدید بوده که هنوز برای آن از جانب این پلتفرم ابزارهای تحلیلی ارائه نشده است. این بدان معناست که در حال حاضر، در بخش Content You Shared و برخلاف مولفه‌هایی نظیر پست‌ها، استوری‌ها، ریلز یا IGTV بخشی را که مربوط به گاید باشد، پیدا نمی‌کنید. علاوه بر این، در بخش سه‌نقطه هر گاید نیز، هیچ نوع داده تحلیلی درباره آن دستگیرتان نمی‌شود.

گاید در حال حاضر، مجموعه‌ای از مکان‌ها، محصولات و پست‌های موجود شما در اینستاگرام است؛ بنابراین هر بازدید به جای آنکه در گاید منعکس شود، در محتوای اصلی آن نشان داده می‌شود. البته بعید نیست که این ویژگی در Insight اینستاگرام، به‌موازات تکامل و توسعه قابلیت‌های این پلتفرم و بینش‌های تحلیلی آن، در آینده‌ای نه‌چندان دور تغییر کند.

اینسایت اینستاگرام برای آلبوم‌های هایلایت ( Highlight Albums )

دسترسی به داده‌های تحلیلی استوری‌هایی که در قالب یک آلبوم، گزینش یا هایلایت شده‌اند، درست مثل فرایند دسترسی به داده‌های مربوط به استوری‌های معمولی است. این یعنی کافی است به‌سادگی یک آلبوم را باز کنید و برای مشاهده داده‌های مربوطه، روی صفحه سوایپ کنید (انگشتتان را رو به بالا بکشید). در این صورت می‌توانید تعاملات، بازدیدهای پروفایل، ایمپرشن‌ها، ریچ‌ها و ... را مشاهده ببینید.

مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی عملکرد برای آلبوم‌های هایلایت عبارت‌اند از:
  • Interactions ( تعاملات): وقتی افراد به‌طور فعالانه با استوری‌هایتان درگیر می‌شوند، اقداماتشان در این بخش به نمایش درمی‌آید.
  • Discovery (کشف و جستجو): علیرغم اینکه دو شاخص Reach و Impression شبیه به یکدیگر به نظر می‌رسند اما معیارهای کاملاً متفاوتی هستند. Reach نشان‌دهنده حساب‌هایی است که استوری را یک بار دیده‌اند. اما Impression تعداد دفعاتی را نشان می‌دهد که استوری شما روی صفحه نشان داده می‌شود و می‌تواند شامل چندین بازدید توسط یک حساب کاربری باشد.
قابلیت بیشتر: اینسایت اینستاگرام برای داده‌های مربوط به مخاطبان

دسترسی به ابزارهای گردآورنده‌ی داده‌های مربوط به مخاطبان، بینش دقیقی نسبت به افرادی که از محتوای شما استفاده می‌کنند، برایتان ایجاد می‌کند.

شما می‌توانید میزان رشد مخاطبان و همین‌طور شهرها و کشورهایی را که اکثر مخاطبانتان ساکن آنجا هستند ببینید و علاوه بر این به اطلاعات ارزشمندی درباره محدوده سنی مردان، زنان و به‌طور کلی همه دنبال کنندگان و همین‌طور بازه‌های زمانی و روزهایی که آن‌ها بیشترین فعالیت را در اینستاگرام دارند، دست پیدا کنید.

این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید پرسونای مخاطب یا مشتری ایده‌آلتان را بسازید و استراتژی و زمان‌بندی ارسال پست در اینستاگرام را به شکلی تدوین کنید که محتوا با حداکثر کارایی به مخاطبان برسد.

مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی عملکرد برای مخاطبان در اینستاگرام عبارت‌اند از:

  • ( Follower Growth ) رشد دنبال کنندگان : این یک معیار مهم است که باید به‌عنوان بخشی از استراتژی محتوا به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید تغییرات علت و معلولی را در ارتباط با کاهش یا افزایش تعداد فالوورها، مورد بررسی و تفسیر قرار دهید. به‌عنوان مثال، اگر متوجه شده‌اید که ارسال یک ریل، به جهش قابل‌توجه دنبال کنندگانتان منجر شده، باید انجام این کار را به‌عنوان بخشی از استراتژی‌تان در آینده مدنظر قرار دهید. نکته مهم در نظارت بر نرخ رشد دنبال کنندگان این است که شما باید در وهله نخست به درصد تغییرات تعداد آن‌ها توجه کنید نه تعداد خام آن‌ها. بازه ۹ تا ۱۶ درصد، یک دامنه‌ی معقول و مناسب برای نرخ رشد دنبال کنندگان است. البته این میزان می‌تواند متناسب با اندازه پروفایل شما و تعداد فالورهای آن، متغیر باشد.
  • Active Times (زمان‌های فعالیت): با وجود اینکه توصیه‌های کلی در ارتباط با بهترین زمان ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مفید باشد، اما این راهنمایی‌ها لزوماً درباره مخاطبان منحصربه‌فرد شما صدق نمی‌کنند. در عوض، شما باید بر داده‌های شخصی و اختصاصی تکیه کنید تا متوجه شوید که دنبال کنندگانتان در کدام بازه‌های زمانی، بیشتر در اینستاگرام فعالیت دارند؟
سخن آخر

Instagram Insights شاید همه قابلیت‌های جذابی را که در ازای خرید یک ابزار تحلیلی شخص ثالث، نصیبتان می‌شود، به شما ارائه ندهد اما بدون تردید به‌عنوان یک سرویس داخلی رایگان، عملکرد بسیار خوبی در زمینه تحلیل داده‌های اینستاگرامی دارد. داده‌هایی که برای شناخت مخاطبان و همین‌طور تدوین و به‌روزرسانی استراتژی‌های محتوایی در اینستاگرام به آن‌ها نیاز مبرمی دارید. امیدواریم این راهنما توانسته باشد به شما عزیزان در استفاده از قابلیت اینسایت اینستاگرام کمک کرده باشد. بااین‌حال، اگر کماکان احساس می‌کنید که برای تحلیل شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به خدمات تخصصی نیاز دارید یا درصدد جمع‌آوری داده‌های عمیق‌تری در حوزه سوشیال مدیا هستید، می‌توانید از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ راز استفاده کنید. ما با ارائه یک پلن جامع محتوایی که فازهای تحلیل، اجرا و ارزیابی را شامل می‌شود به شما عزیزان کمک می‌کنیم که حضور در سوشیال مدیا اعم از اینستاگرام، تلگرام، توییتر و ... را به یکی از نقاط قوت عملکردتان تبدیل کنید.

مطالب مرتبط:

راهنمای تبلیغات گسترده در اینستاگرام چگونگی ساختن اکانت در اینستاگرام و نکات ریز آن ۱۶ نکته اصلی برای افزایش فروش در اینستاگرام روش های افزایش فالوور اینستاگرام ۳۲ ترفند، نکته و ویژگی پنهان اینستاگرام که باید بدانید چگونه از الگوریتم اینستاگرام به سود خود استفاده کنیم چگونگی تگ کردن در اینستاگرام و اهمیت آن چگونه بازاریابی اینستاگرام انجام دهیم؟ هر چیزی که باید در خصوص استوری اینستاگرام بدانید

هیجان زده خواهید شد!

facebook sharing button
twitter sharing button
email sharing button
whatsapp sharing button
telegram sharing button
linkedin sharing button
لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    منبع خبر

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

      نظرات