”رویداد نوآوری بهینه سازی موتورهای الکتریکی” به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از مرکز شکوفایی و خلاقیت؛ رویداد نوآوری بهینه سازی موتورهای الکتریکی” با حضور سرپرست دانشگاه، مدیران صنایع، مسئولان شهری و دانشگاهی در روزهای ۴ و ۵ اسفندماه به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

رویداد نوآوری و چالش فناوری بهینه سازی موتورهای الکتریکی به همت مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم سبزواری و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار، شرکت جمکو و پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد.

این رویداد در دو بخش نوآوری و چالش فناوری (چالش‌های اعلامی شرکت جمکو) برگزار شد. مهلت ارسال ایده های نوآورانه و پروپوزال های مربوط به چالش فناوری از تاریخ یکم بهمن ۱۴۰۰ تا پایان بهمن ماه بود که بالغ بر ۵۰ ایده و پروپوزال از سراسر کشور تا پایان بهمن ماه به دبیرخانه رویداد ارسال شد.

ایده ها و پروپوزال ها در تاریخ یکم اسفند ماه ۱۴۰۰ داوری اولیه شد و ایده ها و پروپوزال های راه یافته به مرحله بعد در تاریخ ۴ و ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ در رویداد حضوری و مجازی بهینه سازی موتورهای الکتریکی با هم به رقابت پرداختند.

روز اول رویداد شرکت کنندگان که به صورت حضوری در رویداد شرکت کرده بودند از ساعت ۹ تا ساعت ۱۳ از شرکت ماشین سازی موتورهای الکتریکی جوین (جمکو) بازدید کردند.

افتتاحیه رویداد از ساعت ۱۴ چهارم اسفند ماه ۱۴۰۰ شروع شد. در افتتاحیه به مناسبت گرامیداشت روز مهندس از دانشجویان برتر دانشکده های فنی و مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری تقدیر گردید.

تیم ها در روز اول از ساعت چهار تا ساعت ۷ بعد از ظهر ارائه اولیه برای منتورها و داوران داشتند، در روز دوم رویداد سه کارگاه از ساعت هشت و نیم صبح تا ساعت ۱۲ برگزار شد. تیم ها از ساعت ۲ الی سه و نیم به تکمیل ارائه نهایی و بوم و کسب و کار خود پرداختند.

از ساعت سه و نیم تا ساعت ۶ ارائه نهایی تیم ها انجام شد. در پایان هیئت داوران بعد از بررسی تیم های ارائه دهنده ۳ ایده در حوزه نوآوری و ۴ پروپوزال در حوزه چالش فناوری انتخاب کردند.

اختتامیه رویداد از ساعت ۱۹ شروع و در ساعت ۲۰/۳۰ دقیقه پایان یافت در این اختتامیه که با حضور روسای دانشگاههای حکیم سبزواری آزاد اسلامی و همچنین حضور برخط مهندس رستمی، مدیرعامل شرکت جمکو برگزار شد.

دکتر اسدی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، در شروع صحبت خود از تیم اجرایی تشکر و قدردانی کرد. وی در ادامه به اهمیت برگزاری رویداد ها برای ارتباط موثر دانشگاه و صنعت جهت اشتغال دانش آموختگان و پرورش ایده های نوآورانه و فناورانه پرداخت.

در ادامه دکتر قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار نیز ضمن تشکر از تیم اجرایی اهمیت نوآوری و ایده پردازی پرداخت و گفت: پژوهشگران باید از ظرفیت های شهرستان از جمله جمکو به بهترین روش ممکن استفاده کنند.

در ادامه مهندس رستمی مدیرعامل شرکت جمکو از دست اندرکاران و تیم اجرایی این رویداد تشکر و قدردانی کرده و اظهار کرد: شرکت جمکو از ایده های نوآورانه و فناورانه استقبال می کند.

در ادامه دکتر کهن، مدیر مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم سبزواری به گزارش مختصری در مورد چگونگی برگزاری رویداد پرداخته و همچنین برنامه عملیاتی مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم سبزواری او را بازگو کرد.

در بخش پایانی اختتامیه از عوامل اجرایی، داوران، منتورها و تیم های منتخب تقدیر و عمل آمد.

گفتنی است تیم‌های منتخب بخش نوآوری علاوه بر جایزه مادی مستقیماً بدون داوری و ارزیابی اولیه وارد مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان هسته های فناور شدند و پروپوزال های منتخب در حوزه چالش فناوری در قالب قرارداد پژوهشی با شرکت جمکو وارد قرارداد خواهند شد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات