تعطیلی کسب و کارهای نوپا با فیلترینگ تلگرام

بهزاد رزمگیر (دبیر کنسرسیوم ICT پارک علم و فناوری خوزستان) بیان کرد: با فیلترینگ تلگرام، تمام سرمایه و توان بازاریابی از کسب و کارهای نوپا گرفته شد و زیرساحت دیگری نیز برای فعالیت آنها وجود ندارد.

به گزارش اکوسیستم، رزمگیر گفت: براساس آمارهایی که در این رابطه ارائه شده است، نشان می‌دهد که بیش از 900 هزار کسب و کار یا شخص توسط پیام رسان تلگرام کسب درآمد می‌کردند، ولی فیلترینگ اخیر باعث شده است که بسیاری از آنها درآمد خود را از دست بدهند.

دبیر کنسرسیوم ICT پارک علم و فناوری خوزستان خاطر نشان کرد: برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا، اصلی‌ترین راه جذب مشتری، بازاریابی و تبلیغات تنها تلگرام بود و اکنون که این پیام رسان فیلتر شده است، آنها زیر ساخت دیگری برای فعالیت ندارند.

وی اظهار داشت: دولت دست کاربران و کسب وکارها را باز گذاشته بود تا بسیاری از آنها سرمایه و فعالیت خود را روی پلتفرم تلگرام بیاورند، ولی ناگهان با فیلتر شدن آن همه چیز از بین رفت.

رزمگیر در ادامه گفت: دولت زیرساختی مانند پیام رسان سروش را راه اندازی کرده است ولی این نوع شبکه‌های اجتماعی قطعا پاسخگو نیستند و به علت مشکلاتی که دارند، نمی‌توان خیلی به این نرم افزارها اعتماد کرد.

    نظرات