اختتامیه‌ای برای اکسپو ۲۰۲۰

اختتامیه‌ای برای اکسپو ۲۰۲۰

اختتامیه‌ای برای اکسپو ۲۰۲۰

دنیای جدیدی که ساخته شد

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی درحالی به پایان رسید که بازدیدکنندگان از سراسر جهان در جشن ۶ ماهه خلاقیت، نوآوری، پیشرفت و فرهنگ بشر به ساخت دنیایی جدید پرداختند. بازدیدکنندگان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی از طریق هنرهای بصری، جلوه‌های صوتی، موسیقی، غذا، معماری پیشرو، میراث، فرهنگ و فناوری‌های مدرن بهترین‌ها را در ۶ ماه گذشته تجربه کردند. امارات متحده عربی به عنوان میزبان، جوهر مهمان‌نوازی عربی را ارائه کرد و همان ابتدا با اختصاص یک غرفه به هر کشور شرکت‌کننده (که هر کدام داستان خاص خود را داشتند) گذشته، حال و آینده آن‌ها را به هم پیوند داد .

اکسپو به عنوان یک نمایشگاه بزرگ تجارت جهانی با وجود رکود اقتصادی جهان در ۲ سال گذشته، بیش از ۲۰۰ غرفه از جمله ۱۹۲ غرفه متعلق به کشورهای شرکت‌کننده در خود جای داد. اکسپوی ۲۰۲۰ درحالی به پایان رسیده که بازدیدهای داخلی ۱۲۸ درصد در ۶ هفته آخر و بازدیدهای بین‌المللی ۱۹ درصد افزایش یافت و این موضوع در درجه اول به لطف محبوبیت گذرنامه معتبر امارات حاصل شد. درغرفه‌های کشورهایی از جهان عرب از جمله مصر، مراکش، فلسطین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی تعداد بازدیدهای مجازی اکسپو ۲۰۲۰ دبی به ۱۴۵ میلیون رسید که به دلیل سرگرمی‌های متنوع موجود و همچنین پوشش گسترده اکسپو ۲۰۲۰ دبی بود. طرفداران بتمن در این نمایشگاه می‌توانستند با حل یک سری معماها در دنیای سایه‌دار بتمن غوطه‌ور شوند و گاتهام را نجات دهند! در حاشیه مراسم، مهمانان به غار بتمن برده و از آن‌ها دعوت می‌شد تا پیام‌های رمزگذاری‌شده را بشکنند و از مجموعه خصوصی بتمن با پوسترهای قابل جمع‌آوری، کالاهای رسمی فیلم و نسخه‌های ویژه کمیک، جایزه بگیرند. پیش خرید بلیت‌های این سری از بتمن که از سوم مارس در سینماها اکران شد، از طریق VOX Cinema) ) در دسترس بود. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانستند بلیت‌ها را از وب‌سایت و اپلیکیشن سینماهای (VOX) خریداری کنند .

روزهای خوشمزه

برای همه اهل غذا، اکسپو با (Time Out Dubai) همکاری کرد تا جوایز (Expo Eats) را به سبک خودش راه‌اندازی کرده و ذائقه‌ها را تحت کنترل بگیرد. جوایز (Expo Eats) بخشی از جشنواره غذای اکسپو ۲۰۲۰ بود که تا یکشنبه ۳۱ مارس ادامه داشت و یک هفته رستوران، جشنواره باربیکیو و موارد دیگر برگزار می‌شد. جشنواره (BBQ) از ۱۸ فوریه تا ۶ مارس شکل گرفت. در بخشی از جشنواره غذای اکسپو، غرفه‌هایی از سرآشپزهای جهانی، مارک‌های بین‌المللی و محصولات مورد علاقه منطقه، همراه گروه‌های موسیقی زنده در تمام تعطیلات آخر هفته و فعالیت‌های کودکان به چشم می‌خورد. در ساعت ۷ صبح روز ۲۶ مارس، آخرین اجرای سه‌گانه اکسپو برگزار شد. بنابراین مردم می‌توانستند برای شرکت در یک دوی سرگرم کننده ۳، ۵ یا ۱۰ کیلومتری آماده شوند و قیمت حضور در مراسم ۲۵ تا ۳۹ درهم بود. شرکت‌کنندگان سه بلیت یک روزه رایگان، یک تی‌شرت مسابقه، مدال و جوایز دیگر دریافت می‌کردند!

سایت اکسپو ۲۰۲۰ به زودی به «منطقه ۲۰۲۰» تغییر کاربری می‌دهد؛ یک جامعه مسکونی و اداری پایدار در مراحل مختلف. در یک فرآیند انتقال که از۶ تا ۹ ماه متغیر است، منطقه ۲۰۲۰ در واقع یک مرکز نوآوری است که ساکنان آن در اولین شهر تمام الکترونیکی امارات زندگی و کار خواهند کرد . اکسپو ۲۰۲۰ دارای بیش از۲۰۰ هزار مترمربع فضای تجاری و مسکونی دارای گواهینامه LEED ، به علاوه ۴۵ هزار مترمربع فضای سبز بود. همه آنچه بازدیدکنندگان از دفاتر، پارک‌ها، خواربارفروشی‌ها، فروشگاه‌های خرده فروشی، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها نیاز داشتند، به سادگی با دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی یا سوار شدن بر اسکوترهای الکترونیکی در دسترس بود؛ آن هم در کم‌تر از ۱۵ دقیقه! سه ساختمان از پنج ساختمان بلند اطراف الوصل پلازا طی ۳ ماه به فضاهای اداری تبدیل خواهند شد و سپس کار روی مناطق موضوعی آغاز می‌شود. به دنبال آن واحدهای مسکونی قرار است تا پایان سال آماده شوند. جاذبه‌های اصلی سایت مانند آبشار و باغ در آسمان در طول بازسازی ۹ ماهه برای بازدیدکنندگان باز خواهد بود. دبی با استفاده از ۸۰ درصد از زیرساخت‌های نمایشگاه برای آینده، نمونه‌ای بی‌سابقه برای نمایشگاه‌های جهانی آینده است. این حرکت نه تنها بر صنعت املاک و مستغلات، بلکه بر اقتصاد کلی تاثیر می گذارد زیرا به فعالیت‌های تجاری در مناطق نزدیک به سایت اکسپو رونق می‌بخشد. از اکتبر ۲۰۲۲، نمایشگاه جهانی درهای خود را برای ساکنان، مستاجران و کارگران باز می‌کند. این یک اکوسیستم تجاری مبتنی بر نوآوری است که از نوآوری دیجیتال و رفاه کلی پشتیبانی و در عین حال سبک زندگی متعادل‌تری را ترویج می‌کند.

منبع: . imagesretailme.com

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات