بازدید سرپرست معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری از پارک علم و فناوری یزد

بازدید سرپرست معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری از پارک علم و فناوری یزد

محمود حکمت نیا، سرپرست معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری به منظور تبیین و تشریح حقوق مالکیت فکری و بررسی نحوه همکاری دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در رابطه با فرآیند ثبت اختراعات، علائم تجاری، نشانه های جغرافیایی و شیوه‌های حفاظت و حمایت از آنها، روز یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸ از پارک علم و فناوری یزد و چند شرکت مستقر در آن بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، محمد قویدل، مدیر روابط بین‌الملل پارک ابتدا گزارشی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری یزد از ابتدای تاسیس تا کنون ارائه کرد و سپس با بیان اینکه شرکت‌هایی که آینده پژوهی، برندسازی و تسهیل گری می‌کنند و در کار خود مباحث و موضوعات مالکیتی و محرمانه دارند به شدت به مالکیت معنوی نیاز دارند، گفت: پارک علم و فناوری یزد پلتفرمی ایجاد کرده است که بر اساس این پلتفرم بین پارک های علم و فناوری ایران و سایر کشورها تفاهم‌نامه هایی به امضا رسیده است.
مدیر روابط بین الملل پارک یزد افزود: بر اساس این تفاهم نامه ها دفاتر متقابلی به آن ها داده می شود که می تواند نقش سفارت های فناوری را در دنیا بازی کند.
قویدل تصریح کرد: در حال حاضر دفتری در گرجستان برای منطقه قفقاز، یک دفتر در عمان برای خلیج فارس و شمال آفریقا و یک دفتر در کانادا برای آمریکای شمالی داریم و امیدواریم دفتر شرق آسیا را تا پایان امسال در هند راه اندازی کنیم.
وی یزد را دارای اولین منطقه ویژه علم و فناوری در کشور دانست و گفت: پس از مطالعات انجام شده در جهان تصمیم بر آن شد که از عقدا تا مهریز به کریدور فناوری تبدیل شود و امکانات زیرساختی توسعه فناوری برای این منطقه مهیا شود.
قویدل افزود: در شورای عالی عتف، کریدور یزد مصوب شده و در حال حاضر پیشگام در بحث کریدورهای علم و فناوری در ایران محسوب می‌شود. محمود حکمت نیا، سرپرست معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه در کشور پنج منطقه ویژه علم و فناوری داریم که یکی از آنها یزد است و ظاهراً مشکلات حقوقی فراوانی دارد، گفت: کاری که در وزارت دادگستری می‌توانیم انجام دهیم این است که موارد مربوط به حوزه مالکیت فکری اعم از اختراعات، طرح های صنعتی، کپی رایت و موارد مربوط به علائم را پیگیری و حل و فصل کنیم. حکمت نیا با انتقاد از افزایش هزینه تولید علم و فناوری در ایران به دلیل وجود مقررات پیچیده گفت: یکی از دلایل اصلی این که نمی‌توانیم با چین رقابت کنیم هزینه بالای تولید علم و فناوری در ایران به خاطر این مقررات دست و پا گیراست.
گفتنی است، حکمت نیا با حضور در پارک علم و فناوری یزد از مرکز نوآوری، پارک علمی کودکان و نوجوانان، سالن موسسات و شرکت های مهندسین مشاور تمدن کاریزی، گروه نرم افزاری نویان، صافات انرژی، پویش داده نوین و طیف زمین بازدید کرده و جویای مشکلات و مسائل حوزه حقوق مالکیت فکری این شرکت ها شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات