یکی از راه‌حل‌های رفع مشکل زمین برای پارک علم و فناوری استان، شناسایی و تغییر کاربری فضاهای مازاد دستگاه‌های اجرایی است

یکی از راه‌حل‌های رفع مشکل زمین برای پارک علم و فناوری استان، شناسایی و تغییر کاربری فضاهای مازاد دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر علی‌محمد زنگانه در جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان گلستان که با حضور «سیدمحسن دهنوی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که موضوعی تصویب می‌شود، استان خود را متعهد به اجرای آن می‌داند.

وی ادامه داد: ما وعده داده بودیم تا پایان سال مالی ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌‌های دانش‌بنیان پرداخت کنیم که ۵۰ میلیارد تومان آن از محل تبصره ۱۸ محقق شده است.

استاندار گلستان بیان کرد: از محل ۱۳ میلیارد تومانی که برای تسهیلات پولی و بانکی در سفر ریاست جمهوری به گلستان در نظر گرفته شده، یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان آن در راستای توسعه شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان هدف‌گذاری شده است.

زنگانه گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه پژوهش‌های آزمایشگاهی و مطالعاتی از محل مصوبات سفر در نظر گرفته شده که دغدغه بسیاری از شرکت‌ها و فعالان دانش‌بنیان برطرف خواهد شد.

وی افزود: برای مکان کارخانه نوآوری یک تصمیم سه بخشی در جلسه گذشته گرفته شد که نخستین تصمیم اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه از طرف معاونت علم ی و فناوری ریاست جمهوری، ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استان و ۱۰۰ میلیارد تومان هم اعطای تسهیلات به پارک بوده است.

استاندار گلستان تاکید کرد: این مبلغ افزایش پیدا کرده و طبق مذاکراتی که با شهرداری گرگان انجام شده درصدد تملک محل فعلی کارخانه نوآوری که در تملک شهرداری گرگان است، هستیم.

زنگانه بیان کرد: یکی از راه حل‌های رفع مشکل فضا و زمین برای پارک علم و فناوری، شناسایی و تغییر کاربری زمین‌ها و فضاهای مازاد دستگاه‌های اجرایی، کارخانه‌های دولتی و نهادهای مشابه است که معاونت هماهنگی امور اقتصادی این موضوع را با سرعت در دستور کار قرار دهد.

وی اضافه کرد: به منظور اقدامات هدفمند و جدی‌تر در خصوص شعار سال و توجه جدی به شرکت‌های دانش‌بنیان، دپارتمان شرکت‌های دانش‌بنیان در استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: براساس منویات رهبر معظم انقلاب، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان گلستان در سال جاری باید به میزان دو برابر افزایش یابد.

زنگانه بیان کرد: ستاد اقتصاد دانش‌بنیان به سرعت تشکیل، تقویم سالانه آن مشخص و جلسات آن به صورت منظم تشکیل شود.

وی افزود: تا زمان ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان، پارک علم و فناوری استان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به عنوان عضو مدعو دعوت شود.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات