خبر خوب مجلس برای شرکت‌های دانش‌بنیان/ تصویب قانون برای حضور پارک‌های علم و فناوری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان

خبر خوب مجلس برای شرکت‌های دانش‌بنیان/ تصویب قانون برای حضور پارک‌های علم و فناوری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، سیدمحسن دهنوی در جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان گلستان اظهار کرد: نقش رهبری در نگاه مردم به موضوع توجه نگاه‌ها به اصل دانش بنیان تحول‌آفرین و بسیار مهم بوده است.

وی گفت: در زمان‌هایی شما از دانش بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیان صحبت می‌کردید به شما می‌خندیدند و توجهی نمی‌کردند اما امروز با حمایت‌های رهبری و ایستادگی ایشان در خصوص اهمیت دانش برای تولید ثروت باعث تغییر نگاه‌ها به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در قانون مصوب کردیم پارک علم و فناوری استان عضو شورای برنامه‌ریزی استان خواهد بود و از این پس باید در جلسات دعوت شوند که این یک گام بزرگ برای رسمیت شناخته شدن پارک‌های علم و فناوری است.

دهنوی گفت: وظیفه اصلی پارک در کنار توسعه فضا باید در تسهیلاتی که به شرکت‌ها داده می‌شود تسهیل‌گری شود چون اگر این شرکت‌ها حمایت نشوند به شدت ضرر خواهند کرد و ضرر خواهیم کرد.

وی افزود: استاندار گلستان یکی از سه استاندار فعال در حوزه اقتصادی است و تقاضای من از استاندار گلستان این است که در تسهیلات تبصره ۱۸ استان ۲۰ درصد را برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صرف شود و ما هم در سهم ملی به استان کمک خواهیم کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۱ وزارت علوم ۷۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری دیده شده است.

دهنوی گفت: یکی از مزیت‌های استان گلستان گسترش فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و اهمیت وجود صنایع تبدیلی است که می‌توان با هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان به این سمت اتفاقات بزرگی را در استان رقم زد.

وی در واکنش به انتقاد یکی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان به عملکرد بانک‌ها در حمایت از این شرکت‌ها گفت: بانک، بیمه و مالیات تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان را زمین زده‌اند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: در قانون جهش تولید دانش‌بنیان، بانک‌ها موظف هستند ضمانت‌نامه صندوق پژوهش را به عنوان وثیقه تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان قبول کنند.

دهنوی گفت: استانداران باید بانک‌ها را به عرصه کار بیاورند و آنها را به سمت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هدایت کنند چون بانک‌ها علاقه‌ای به حضور در این حوزه ندارند و اگر بانک‌ها را رها کنیم به سمت سوداگری می‌روند.

وی گفت: باید شاکر حمایت‌های رهبری از دنیای دانش‌بنیان باشیم و بدانیم این حمایت و شرایط امروز و شعار سال شروع کار است و باید جهادی و شبانه‌روزی برای تحول در عرصه تولید دانش‌بنیان کار کنیم.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات