در مراسم نشست با فعالین عرصه تولید دانش‌بنیان به ایراد سخنرانی پرداخت


دکتر سیدمهدی مدنی بجستانی، رئیس انجمن دانش‌بنیان استان خراسان رضوی به نمایندگی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان و نیز به نمایندگی از ۳۰ تشکل کشوری و ۱۰ تشکل استانی در حضور رئیس جمهور و هیئت‌دولت، به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی؛ نشست با فعالین عرصه تولید دانش‌بنیان، ظهر امروز ۱۱ فروردین ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد و دکتر سیدمهدی مدنی بجستانی، رئیس انجمن دانش‌بنیان استان خراسان رضوی یکی از سخنرانان این مراسم بود.

اولین موضوع مورد اشاره رئیس انجمن دانش‌بنیان استان خراسان رضوی، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بود که خود دولت باید در این خصوص، فرایندها و روال‌هایش را در تعامل با تولید دانش‌بنیان نوآور کند. همچنین پاسخگویی و ایجاد روال‌ها در دولت باید براساس نوآوری و دانش متحول شود. اگر این اتفاق بیفتد، ۵۰ درصد این مسیر محقق خواهد شد. به عنوان مثال، قانون کار فعلی با این شاکله، به هیچ وجه جوابگوی مدیریت نیروی انسانی در دانش‌بنیان‌ها نیست. وی همچنین آمادگی ارائه راهکارهای نوآورانه در این خصوص توسط بخش خصوصی و در کنار وزارت کار را عنوان کرد.

مدنی در دومین مسئله مورد سخنرانی خود به موضوع توجه به توان داخلی اشاره کرد و اظهار کرد: اگر مرزها باز شوند، ترس از توجه به سمت خارجی‌ها ایجاد خواهد شد. لذا لازم است از این فرصت برای انتقال تکنولوژی و تکمیل زیرساخت‌ها استفاده شود تا همین شرکت‌های دانش‌بنیان، محور تعامل با دنیا شوند.

رئیس هئیت‌مدیره انجمن دانش‌بنیان استان خراسان رضوی در ادامه مسئله مهم تمرکززدایی از مرکز و مشکلات احراز صلاحیت و صدور مجوزها را عنوان کرد.

وی افزود: باتوجه به پتانسیل بالای پارک علم و فناوری خراسان رضوی، دانشگاه‌های باکیفیت و بخش خصوصی پرپتانسیل در استان، پپیشنهاد می‌شود پارک علم و فناوری استان به عنوان اولین پایلوت تفویض اختیارات استانی انتخاب شود.

دکتر مدنی در ادامه سخنان خود بر تمرکز حمایت‌های مالی و معنوی از واحدهای تحقیق‌وتوسعه تاکید کرد. وی با بیان اینکه قانون مالکیت فکری و نوآوری به طور دقیق اجرا نمی شود، خواستار تمرکز در حمایت از واحدهای تحقیق‌وتوسعه شد.

مدنی در پایان به موضوع استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و پیچیدگی‌های خاص آن اشاره کرد و همکاری بخش‌های مربوطه در این خصوص را خواستار شد. چرا که اگر فاصله شرکت‌های دانش‌بنیان از فضای شهر زیاد باشد، در جذب نیروهای نخبه با مشکل مواجه خواهند شد.

وی در پایان همکاری آستان قدس رضوی در اختصاص فضاهای موجود در سطح شهر نیز بسیار موثر خواند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات