شش روش برای چند برابر کردن تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شش روش برای چند برابر کردن تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اگر با فوت و فن های شبکه های اجتماعی به خوبی آشنا باشید، می توانید از آن ها برای تبلیغ موثر کسب و کار خود بهره بگیرید. در اینجا به شش مورد از ترفند های تبلیغ در شبکه های اجتماعی اشاره می کنیم.

اکوسیستم – آن طور که برخی فروشندگان در “گزارش بازاریابی رسانه های اجتماعی سال ۲۰۱۷” ذکر کرده اند، بازدید و ترافیک بالاتر از جمله مزیت های تبلیغ در شبکه های اجتماعی است. شما برای استفاده از این مزایا و بهره گیری از آن ها در کسب و کار خود، باید استراتژی های ذیل را در تبلیغاتتان در شبکه های اجتماعی رعایت کنید:

افراد را با محتوای تبلیغاتی خود درگیر کنید

مسلما شما می خواهید فالور هایتان در شبکه های اجتماعی، پست های شما را لایک کرده و ضمن کامنت گذاشتن، آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. وقتی آن ها این کار را انجام دهند، محتوای شما در معرض دید افراد بیشتری قرار می گیرد. جاستین سوچوکا، مدیر عامل شرکت بازاریابی Psyched Media Marketing می گوید: سعی در تولید محتوا هایی داشته باشید که برای عموم افراد جذاب باشد و آن ها را در اشتراک گذاری محتوای شما با دیگران ترغیب کند. پرسش سوالات خلاقانه، برگزاری مسابقات و ارتباط با جنبش های اجتماعی می تواند استراتژی مناسبی برای افزایش محبوبیت محتوای شما و درگیر کردن عموم افراد با آن باشد. نظر سنجی ها و فیلم های آموزشی نیز محبوبیت زیادی دارند.

تبلیغات خود را با محتواهای مفید متعادل کنید

توجه داشته باشید که از هر شش یا هفت پست، تنها یکی باید آشکارا تبلیغاتی باشد. سایر پست ها باید از محتواهایی که معتبر بوده و برای دنبال کنندگان مفید است، انتخاب شود. البته می توانید در همین پست ها نیز کسب و کار خود را به صورت غیر مستقیم و در لفافه تبلیغ کنید، به شرط اینکه محتوای آن با خدمات یا محصولات شما مرتبط باشد. برای مثال، استفاده صحیح و موثر از یکی از محصولات خود را آموزش دهید.

از جذابیت فیلم ها غافل نشوید

کاربران عادی معمولا از سایت هایی که فیلم داشته باشند، از نظر زمانی دو برابر بیش تر از سایت هایی که فیلم ندارند، بازدید می کنند. همچنین دو سوم کاربران فیلم هایی که کمتر از ۶۰ ثانیه باشد را ترجیح می دهد؛ این گونه فیلم ها برای شبکه های اجتماعی عالی هستند. این بهترین روش برای جلب نظر کاربران است. بنابر این، یک دوربین خوب بخرید و به وسیله آن فیلم های با کیفیت تهیه کنید. پس از ضبط فیلم ها، ابتدا آن ها را بر روی وب سایت شخصی خود قرار داده و سپس در شبکه های اجتماعی پست کنید.

پروفایل خود را کامل کنید

این مورد خیلی واضح به نظر می رسد، ولی به گفته کریس استاکر، مدیر عامل شرکت CSI Marketing Solutions، بسیاری از کسب و کار های کوچک از این نکته مهم غفلت می کنند. اطلاعات مهمی که معمولا درج آن ها در پروفایل ها فراموش می شود، شامل آدرس دفتر، آدرس ایمیل، ساعات کاری و تصاویر مرتبط است. استاکر می گوید: تا جایی که می توانید جامع و کامل بنویسید. شاید برای بسیاری از افراد این اولین باری باشد که با شرکت شما مواجه می شوند و شاید هم آخرین بار.

برای دریافت بازخورد های منفی آمادگی داشته باشید

ممکن است در کار شما مشکلاتی وجود داشته باشد. بهتر است از قبل پاسخ هایی را برای سوالات متداول و شکایات آماده کنید و هنگامی که سوال یا شکایتی مطرح شد، فورا به آن پاسخ دهید. البته نباید از اختصاصی کردن پاسخ ها نیز غافل شوید. کاربران شبکه های اجتماعی دوست دارند سریع جواب خود را بگیرند، ولی از طرف دیگر باید احساس کنند که شما حرف آن ها را شنیده و فهمیده اید.

درست و استراتژیک تبلیغ کنید

تبلیغ کردن برای کسانی که قبلا از وب سایت شما بازدید کرده اند، می تواند روشی موثر و اقتصادی برای مطرح کردن کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی باشد. در این روش افرادی که از وب سایت شما بازدید کرده اند، در هنگام کار با شبکه های اجتماعی با تبلیغات شما رو به رو می شوند. برای کسب بهترین نتایج، از تگ های ریمارکتینگ (بازاریابی مجدد) استفاده کنید. این تگ ها رایگان بوده و می توان از آن ها در گوگل، فیسبوک و لینکدین استفاده کرد. تگ ها یک تکه کد کوچک هستند که بازدیدکنندگان وب سایت شما را به لیست های بازاریابی مجددتان اضافه کرده و هدف گذاری کردن بر روی آن ها را آسان می کنند.

برای انجام تبلیغ در شبکه های اجتماعی روش و طرح یگانه ای وجود ندارد، ولی طبق “گزارش بازاریابی رسانه های اجتماعی سال ۲۰۱۷″، هر طرح تبلیغاتی برای موفق بودن باید پنج ویژگی کلیدی داشته باشد: انتخاب موثر ترین تاکتیک، افزایش حداکثری درگیری و تعامل کاربران، رعایت قوانین ROI (بازگشت سرمایه)، بهینه سازی استفاده از تبلیغات پولی و هدف گذاری درست بر روی مخاطبین.

    نظرات