صدور انواع ضمانت نامه اعتباری برای کارآفرینان و طرح‌های دانش بنیان

به گزارش اکوسیستم، مهدی حسین نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: تا کنون بخش عمده‌ای از خدمات صندوق به شرکت‌های تعاونی ارائه می‌گردید، اما در چند ماه اخیر، با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشی از خدمات این صندوق را به شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و طرح‌های کارآفرینانی که می‌توانند در صنعت و اقتصاد اثر اهرمی و قوی داشته باشند، اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: صندوق انواع ضمانت نامه اعتباری برای کارآفرینان و طرح‌های دانش بنیان را با ۵۰ درصد هزینه نسبت به سیستم بانکی صادر می‌کند، به علاوه صندوق، ضمانت نامه‌های اختصاصی این شرکت‌ها را برای ارائه خدمات بیشتر طراحی نموده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: ضمانت نامه‌ اعتباری برای طرح‌های دانش بنیان تا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان با تضمین ۱۰۰% تسهیلات بانکی و برای مبالغ بیش از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۸۰ درصد تضمین تسهیلات آنان را به همراه خواهد داشت. در ضمن ضمانت نامه دیگری نیز برای تامین مواد اولیه شرکت‌های دانش بنیان، طرح‌های کار آفرینی و تامین اقساطی تجهیزات نزد ذی‌نفع‌های آنان به عنوان ضمانت نامه معاملات در نظر گرفته شده که ۱۰۰ درصد مبلغ آن را از این طریق ضمانت می‌کنیم و مدل دیگری هم با نام تامین مالی جمعی برای تضمین بودجه مردمی که در طرح‌های دانش بنیان سرمایه گذاری شده را طراحی کرده‌ایم، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.cigf.ir مراجعه کنند.

حسین نژاد در ادامه اضافه کرد: صندوق یک سیستم اعتبار سنجی و رتبه بندی به وجود آورده که شرکت‌های تعاونی را مورد بررسی قرار می‌دهد و طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی و فنی بوده و بتوانند امتیاز بالایی را کسب کنند، خدماتی با شرایط بهتر و کارمزدهای بسیار کمتر دریافت خواهند کرد. البته در حال حاضر صندوق به طور میانگین برای طرح‌های دانش بنیان حدود ۲۵ درصد مبلغ ضمانت نامه، تضمین دریافت کرده و برای پروژه‌هایی با بالاترین رتبه اعتبارسنجی نیز برای تضمین تنها سفته دریافت می‌کنیم. بطور کلی صندوق یک پنجم میزان سیستم بانکی از شرکت‌های دانش بنیان تضمین دریافت می‌کند.

وی بیان کرد: به منظور حمایت از شرکت‌های کارآفرین و دانش بنیان در سیستم بانکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی رایزنی‌های متعددی را با متولیان این بخش انجام دادند و هم اکنون بر اساس بخشنامه‌ای که بانک مرکزی به بانک‌ها ارسال کرده است، ضمانت نامه صندوق در تمام بانک‌ها مورد تایید بوده و قانون معاملات دولتی نیز ضمانت صندوق را تایید می‌کند، که این موضوع موجب شده از لحاظ اعتباری شرکت‌های دانش بنیان با توان بیشتری فعالیت کنند، زیرا اغلب این شرکت‌ها با بسیاری از بانک‌ها و سیستم‌های اقتصادی کشور طرف معامله نیستند، لیکن صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با اکثر بانک‌های کشور طرف معامله بوده و ضمانت نامه اعتباری برای کارآفرینان و طرح‌های دانش بنیان که از سوی این صندوق صادر شده در تمام بانک‌های سراسر کشور مورد وثوق و پذیرش است.

    نظرات