تاپیک ششم: ازحمایت Uber از دختران کد نویس تا عرضه عمومی سهام Uber توسط رییس جدید این شرکت

تاپیک ششم: ازحمایت Uber از دختران کد نویس تا عرضه عمومی سهام Uber توسط رییس جدید این شرکت

در این مطلب نیز طبق روال هفته های گذشته به ارائه 5 خبر مهم در حوزه کسب و کار و استارت آپ های بین المللی خواهیم پرداخت.

به گزارش اکوسیستم، هفته گذشته در دنیای کسب و کار و استارت آپ بین الملل اتفاقات زیادی رخ داد. مهم ترین این اتفاقات مربوط به شرکت Uber بود. از منصوب شدن یک ایرانی تبار به نام دارا خسروشاهی به عنوان رییس این شرکت و همچنین حمایت این شرکت از دختران کد نویس و همچنین اخبار جالب و قابل توجه دیگری که در فضای کسب و کار در عرصه بین المللی رخ داده است که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

حمایت Uber  از دختران کد نویس در راستای طرح توسعه حمایت از برنامه نویسان این شرکت از جمله اخباری بود که در خصوص شرکت Uber منتشر شد. در این اخبار آمده است که شرکت Uber در راستای توسعه حمایت از دختران کد نویس، در حدود ۱٫۲ میلیون دلار را به عنوان حمایت مالی از برنامه رشد برنامه نویسی بعد از مدرسه به موسسه Girls who Code اهدا کرده است. این در حالی است که اخیرا مدیر عامل سابق Uber یعنی تراویس کالانیک در حال آماده شدن برای حضور در دادگاه بنابر طرح درخواست شکایت شرکت Benchmark Capital است.

اضافه شدن حساب کاربری کسب و کار به پیام رسان واتس اپ خبری بود که سه شنبه گذشته در صدر اخبار پیام رسان ها قرار گرفت. واتساپ در تلاش است تا سرویسی را ارائه دهد که پلتفرم پیام رسان خود را به فضای مفید‌تر برای تجار میلیون دلاری مبدل کند. با در نظر گرفتن بروزرسانی صفحه پرسش و پاسخ اپلیکیشن واتساپ، اکانت کسب و کار بالاخره مسیرشان را به بتای ورژن اندروید این پیام رسان پرطرفدار باز کردند و احتمالا بزودی شاهد حضور این اکانت‌ها روی نسخه اصلی خواهیم بود. برخی از شرکت‌ها نیز در اجرای آزمایشی این قابلیت شرکت داشته‌اند، اما واتساپ تا کنون نام آنها را منتشر نکرده است. به واسطه این ویژگی اکانت‌هایی که در این پیام رسان به عنوان اکانت کسب و کار شناسایی می‌شوند، در کنار نام‌شان یک تیک سبز ظاهر خواهد شد. پیام رسان واتس اپ با حدود یک میلیارد کاربرد، پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام رسان محسوب می‌شود.

طراحی ابزاری جدید برای استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در صنعت تبلیغات خبری است که به تازگی منتشر شده است. این خبر نشان از ورود تکنولوژی واقعیت افزوده به صنعت تبلیغات است. در حالی که بسیاری از شرکت ها در رقابتی تنگاتنگ برای استفاده از تکنولوژی های روز دنیا مانند واقعیت مجازی یا VR در فضای کسب و کار خود هستند به نر می رسد فعالان حوزه تبلیغات از این رقابت جا مانده اند. به همین دلیل متخصصان ابزاری با استفاده از واقعیت مجازی طراحی کرده اند که می تواند به تصویر سازی به ان ها کمک کند. یکی از استارت آپ های فعال در ملبورن استرالیا با نام FGMNT توانسته است ابزاری برای افراد فعال در حوزه تبلیغات با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی طراحی کند. این ابزار به تبلیغ کننده امکان تصویر سازی و پیش نمایشی از تبلیغ تهیه شده را قبل از عرضه آن در دنیای واقعی می دهد. این ابزار Situ نام دارد و به نوعی با ساتفاده از دوربین های ۳۶۰ درجه می تواند محیطی را که قرار است بیلبورد تبلیغاتی در آن قرار گیرد را شبیه سازی می کند و نمای کلی در اختیار طراحی تبلیغ قرار می دهد.

ارائه و عرضه عمومی سهام Uber یکی از جدیدترین اخباری است که پس از ریاست خسرو شاهی در مقام ریاست این شرکت منتشر شده است. دارا خسروشاهی، مدیر عامل جدید و ایرانی الاصل شرکت اوبر قصد دارد طی ۱۸ تا ۳۶ ماه آینده سهام این شرکت را به صورت عمومی عرضه کند. طبق گزارشات مدیر عامل پیشین شرکت اکسپدیا که هفته آینده به صورت رسمی کنترل اوبر را بر عهده می گیرد، طی ملاقاتی با کارمندان این شرکت در سانفرانسیسکو گفته است که اوبر باید بر پرداخت بدهی های خود متمرکز شده و سهمش از بازار را از شرکت رقیب خود، یعنی Lyft، باز پس بگیرد. فعلا اطلاعات چندانی از جزییات عرضه اولیه سهام این شرکت در دسترس نیست، ولی بدون شک در صورتی که این اتفاق رخ دهد، شاهد یکی از بزرگترین واگذاری های دهه جاری در زمینه فناوری خواهیم بود.

کسب سرمایه 940 میلیون دلاری توسط استارت آپ DataBricks از جمله اخبار خوشایندی بود که در پر التهاب ترین روزهای عمر این استارت آپ منتشر شد. شرکت نرم افزاری Databricks موفق شد ارزش کلی خود را به ۹۴۰ میلیون دلار برساند. این در حالی است که در ابتدا هیچ کس امیدی به موفقیت بنیانگذاران آن نداشت. استارتاپ Databricks که در زمینه پردازش و مدیریت کلان داده ها فعالیت دارد، روز سه شنبه اعلام کرد که از طریق سرمایه گذاری های خطر پذیر موفق شده ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه دیگر جذب کرده و در طی چهار سال فعالیت، سرمایه کل خود را به ۲۴۷ میلیون دلار افزایش دهد. علی قدسی، مدیر عامل شرکت Databricks می گوید این کسب سرمایه طی پر اضطراب ترین هفته زندگی اش روی داده است.

 

    نظرات