بخش خصوصی میزبان روح الله رحمانی مدیر اسبق آمازون و مایکروسافت

بخش خصوصی میزبان روح الله رحمانی مدیر اسبق آمازون و مایکروسافت

روح الله رحمانی، مدیر سابق برنامه‌های دو شرکت مایکروسافت و آمازون، پس از آنکه پست دولتی خود در وزارت ارتباطات را کنار گذاشت، بخش خصوصی را برای ادامه فعالیت انتخاب کرده و مسئول یک بخش تازه تاسیس در شرکت ایرانسل گردید.

به گزارش اکوسیستم، رحمانی در آمریکا متولد و بزرگ شده، وی دارای مدرک دکترای هوش مصنوعی را از دانشگاه واشنگتن سنت لوییس است و در سوابق کاری خود مدیریت در شرکت‌های مایکروسافت و آمازون را دارد.

وی پس از اتمام همکاری با شرکت‌های آمازون و مایکروسافت به ایران بازگشت تا به گفته‌ی خودش کشورش را بسازد. پس از مراجعت به ایران وی مدتی به عنوان استادیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران فعالیت داشت و در اردیبهشت سال 1395 از طرف معاون وزیر ارتباطات به سمت مدیرکل دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری آن وزارتخانه منصوب گردید، اما بعد از آنکه انتقادات نسبت به فعالیت افراد دو تابعیتی در دولت شدت گرفت، سرانجام در مهر ماه سال گذشته وی از سمت خود در وزارت ارتباطات استعفا داد.

در حال حاضر رحمانی برای ادامه‌ی فعالیت خود رهسپار بخش خصوصی شده و به تازگی عهده دار مسئولیت بخش نوآوری و توسعه ایرانسل شده است، وی در مورد نحوه‌ی فعالیت خود گفت: زمستان سال گذشته بخش نوآوری و توسعه ایرانسل راه اندازی گردیده و وظیفه‌ی آن ورود ایرانسل به عرصه دیجیتال و به‌ویژه تولید اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند و عرضه نمودن انواع خدمات نوآورانه است.

بر اساس گفته‌های مسئول بخش نوآوری و توسعه ایرانسل، وی تلاش دارد تا ظرف مدت 5 سال 250 هزار شغل فراهم کند تا هم زیست بوم استارتاپ‌های ایرانی کامل شود و هم خدمات جدیدی به مشترکان تلفن همراه عرضه گردد.

حال باید صبر کرد و دید آیا اشتیاق این مدیر سابق دو کمپانی بزرگ آمریکایی به بخش خصوصی و فرصت‌های جدیدی که در فضای فناوری به وجود آمده، می‌تواند تاثیرات و نتایج بلند مدتی را برای کاربران و جامعه داشته باشد.

    نظرات