مزایای حضور مدیران جوان در راس کار

مزایای حضور مدیران جوان در راس کار

به گفته رضا امیدوار تجریشی، رئیس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان، مطالعه و بررسی اقتصادهای پیشرفته جهان و مجموعه‌های موفق از جمله استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در کشور نشان از حضور جوانان و مدیران جوان در راس کارها دارد. انتظار داریم دولت دوازدهم  بتواند با جوانگرایی به خصوص در لایه‌های مدیریت میانی برای آینده‌ی مدیریت کارها جانشین پروری کند.

به گزارش اکوسیستم، تجریشی گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تشکلی شکل گرفته بر پایه مدیران و جوانان فعال اقتصادی بوده که بستری را فراهم کرده که جوانان بتوانند علاوه بر به اشتراک گذاری تجربیات خود از تجربیات پیشکسوتان نیز بهره‌مند شوند.

به گفته وی برگزار کردن همایش‌ها و نمایشگاه ویژه مدیران و واحدهای تولیدی نوپا و همچنین استفاده از حوزه های علمی و دانشگاهی برای بازار سرمایه و هلدینگ‌ها از جمله فعالیت‌های اصلی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان است.

وی خاطر نشان کرد: این تشکل قصد دارند تا فعالیت‌های خود را توسعه داده و حضور پررنگ‌تری در دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها داشته باشد تا بتواند پتانسیل نهفته در دل جوانان را برای حرکت در یک مسیر و هدف تعالی متحد کرده و صدای آنان به مسئولان برساند.

رئیس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان بیان کرد: در حال حاضر تمام پروانه‌های استانی این خانه صادر شده و خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان در استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان، خراسان های رضوی و شمالی، یزد و لرستان نیز نماینده دارد، همچنین در هفته جاری نماینده استان سیستان و بلوچستان معرفی می‌گردد. ما فعالیت خود را متمرکز به استان‌های پتانسیل دار و محروم متمرکز کرده‌ایم.

وی گفت: مطالعه و بررسی اقتصادهای پیشرفته در جهان و مجموعه‌های موفق مانند استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در کشور نشان دهنده‌ی حضور جوانان و مدیران جوان در راس کارها است و در صورت برطرف شدن موانع و مشکلات از طرف قوای سه گانه، جمعیت جوان ایران هم قادر خواهد بود نقش موثرتری را در رشد و توسعه کشورمان ایفا کند، این امر با حمایت سایر تشکل ها و نهادها از جمله خانه اقتصاد، اتاق‌های بازرگانی و اصناف میسر خواهد بود.

تجریشی در ادامه افزود: این خانه قصد دارد علاوه بر گسترش ارتباط با دانشگاه‌ها و نخبگان، برای رشد و توسعه فناوری‌های نوین و صادرات محور کردن محصولات و تولیدات اساسی کشور نیز برنامه ریزی‌هایی داشته باشد.

وی ضمن تشکر از رئیس جمهور برای بکار گماردن یک جوان در صدر وزارتخانه ارتباطات و فناوری ارتباطات، خواستار جوانگرایی بیشتر در کابینه و دیگر سارمان‌ها و ارکان دولت شده و اظهار داشت:

جوانان در پیروزی دولت دوازدهم نقش پررنگ و با اهمیتی داشته و چه خوب بود علاوه بر کابینه دولت دوازدهم در سایر دستگاه‌ها نیز از فعالان، مشاوران و دستیاران جوان استفاده می‌شد.

تجریشی در ادامه خاطر نشان کرد: اکنون ایران اسلامی دارای نیروهای جوان و تحصیلکرده بسیاری است که به لطف پیشرفت فناوری‌ها و به اشتراک گذاری تجربیات، از تجربیات خوبی نیز بهره‌مند هستند، به همین دلیل انتظار داریم دولت جوانگرایی بخصوص در لایه‌های میانی مدیریتی خود را در دستور کار گذاشته و به پرورش مدیرانی کارآمد و جانشین پروری برای آینده کشورمان بپردازد.

    نظرات