چگونه بازار هدف را باید تعیین کرد؟

چگونه بازار هدف را باید تعیین کرد؟

شناسایی بازار هدف بسیار حائز اهمیت است، زیرا فروش و سود یک کسب و کار به این موضوع وابسته است. بجای در نظر گرفتن تمام افراد که نتیجه‌ی مطلوبی درپی ندارد، باید به نظرسنجی‌های بازاریابی توجه کرده و از این طریق مخاطبان‌تان را مشخص کنید.

اکوسیستم – از طریق وقت گذاشتن برای پرسیدن سؤالات نظرسنجی یا صحبت‌های حضوری مشتریان کسب و کارتان را جذب کنید. با اطلاع یافتن از نظرات بازار هدف می‌توانید محصول یا خدماتی که مشتریان واقعا به آن‌ها احتیاج دارند را عرضه کنید. سارا برنان کارشناس شرکت گلوثینگریک در این باره گفته: نقطه‌ی قوت هر تجارتی بازار هدف آن است، چنانچه بازار هدف به درستی تعریف نشود برای هر کسی تور پهن خواهید کرد ولی شکاری به چنگ نمی‌آورد.

استراتژی دیجیتال

حدود نیمی از مشاغل فاقد سایت اختصاصی هستند، اما در عصر حاضر بدون استفاده از فناوری‌های دیجیتال تجارت‌ها دوام نخواهند آورد. امروزه مشتریان روز به روز تمایل بیشتری برای استفاده از خدمات دیجیتال دارند. امروزه روش‌های سنتی بازاریابی فروش و تحویل کالا و خدمات در حال منقضی شدن هستند و مشتریان در پی روش‌های کارآمدتر برای تهیه کالا‌ها و خدمات مورد نیاز خود می‌باشند.

استفاده مشتریان از فناوری دیجیتال، کار را برای کسب و کارها راحت‌تر کرده‌اند، با فاوری دیجیتال قادر خواهید بود به میلیون‌ها مشتری در خارج از منطقه‌ی فعالیت خود دسترسی یابید. علاوه بر این با بکار بردن فناوری‌های کلود و یک بسته نرم‌افزاری، می‌توانید بسیاری از کارهای کسب وکار را بطور مکانیزه انجام دهید.

تهیه طرح کسب و کار

علیرغم اینکه بعضی تصور می‌کنند که تهیه طرح کسب و کار فقط هنگام جذب سرمایه گذار نیاز است، در حقیقت هدف اصلی از تهیه و تدوین طرح کسب و‌ کار، به چالش کشیدن خوش‌بینی و بدبینی‌ها در راستای مشخص شدن انجام پذیر یا انجان ناپذیر بودن یک ایده یا طرح است‌. در تدوین طرح کسب و کار باید به جزئیات مالی، عملیاتی و بازاریابی توجه داشته باشید. مشارکت در تجارت دیگران به انتخاب خودتان بستگی دارد، ولی تجارب امروز است که فردا را می‌سازد، بنابراین باید اولویت هر طرحی که تهیه می‌کنید روی تجارت خودتان باشد تا در آینده دچار مشکلات و گرفتاری‌های پیش بینی نشده نشوید.

اگر کالا یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید از سایر رقبایتان بهتر باشد، مشتریان از شما حمایت خواهند کرد، مهم‌ترین نکته قابل توجه در ارائه خدمات به بازار هدف این است که بدون توجه به سلیقه شخصی خودتان، در پی رفع نیاز مشتریان باشید.

    نظرات