امکانات جدید اپلیکیشن اوبر برای رانندگان ناشنوا

امکانات جدید اپلیکیشن اوبر برای رانندگان ناشنوا

اوبر در سال 2015 میلادی برای رانندگان ناشنوا قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن خود افزود که با استفاده از نمایش اعلانات دیداری، سفرهای درخواستی کاربران را به این راننده‌ها نمایش می‌داد. اکنون به مناسب ماه ملی آگاهی در مورد ناشنوایی، اوبر قابلیت دیگری را برای رانندگان ناشنوا به اپلیکیشن خود اضافه کرده است.

به گزارش اکوسیستم، اوبر اپلیکیشن اصلی خود را بروزرسانی کرده و کلمات ساده‌ زبان اشاره مثل سلام و ممنون را به مسافران آموزش می‌دهد تا بتوانند با راننده‌های کم شنوا یا ناشنوا ارتباط برقرار کنند.

زمانی که کاربر از اپلیکیشن اوبر برای درخواست ماشین استفاده می‌کند، نوعی کارت خاص در فید خود خواهد دید. با انتخاب کردن این گزینه، صفحاتی برای وی نمایش داده می‌شود و می‌توان با کلمات دلخواه در زبان اشاره آشنا شد، حتی هجی کردن نام خود را نیز می‌تواند یاد بگیرد. زمانی که کاربر کلمه مورد نظر خود را وارد کند تصویر گیفی نمایش داده می‌شود که به وی نشان می‌دهد کلمه مذکور به زبان اشاره انگلیسی (زبان اشاره در هر زبانی متفاوت است) چطور نشان داده می‌شود.

البته اوبر تنها شرکتی نیست که امکاناتی را برای رانندگان ناشنوا و کم فراهم کرده، نمایشگر داشبورد Lyft نیز در ماه آوریل بروزرسانی شده و امکانات مشابه‌ی را در دسترس رانندگان این سرویس قرار داد.

اوبر در مورد این موضوع چنین نوشت: کارها معنای بیشتری از کلمات دارند و ما هیجان زده‌ایم که راهکاری جدید و پرمعنی برای درآمدزایی مردم و ارتباط با یکدیگر، فارغ از چگونگی ارتباط به وجود آورده‌ایم. امیدواریم که این بروزرسانی کوچک بتواند تاثیر بزرگی بر مکالمات میان رانندگان و مسافران در سراسر جهان داشته باشد.

    نظرات