برگزاری نشست بین‌المللی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه

برگزاری نشست بین‌المللی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه

دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-هشت (D-8 TTEN) در نظر دارد نشست بین‌المللی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه با محوریت کشورهای دی-هشت را در آذر ماه سال جاری برگزار کند.

به گزارش اکوسیستم، مهندس اکبر قنبرپور، معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D-8 ضمن اشاره به برگزاری نشست صندوق‌های جسورانه، بیان کرد: این نشست با هدف به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها و افزایش شناخت صندوق‌های جسورانه از یکدیگر برای افزایش یافتن همکاری‌های فی‌مابین، همزمان با برگزاری دومین مراسم اعطای جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم (ص) برگزار خواهد شد.

وی گفت: این رویداد شامل بخش‌های مختلفی می‌شود از جمله پنل‌های همفکری در مورد موضوعات روز این صندوق‌ها، ارائه مدل‌های کاری صندوق‌ها، ارائه تجربیات از همکاری استارتاپ‌ها با صندوق‌های جسورانه، ارائه چند استارتاپ از کشورهای عضو D-8 به سرمایه گذاران، همفکری برای ایجاد یک تشکل میان صندوق‌های جسورانه و کارگاه‌های آموزشی.

قنبرپور با خاطر نشان کردن این موضوع که صرفا به دلیل افزایش کنونی تعداد صندوق‌های جسورانه در کشور، نباید تصور کنیم که وضعیت ما در این زمینه در منطقه و دنیا مناسب است، اظهار داشت: طبق آمارهای جهانی ما در این زمینه جایگاه خوبی نداریم و برای پیشرفت به مشارکت بیشتر و بهره گیری از تجربیات روز دنیا احتیاج داریم.

به گفته وی در بین 8 کشور اسلامی در حال توسعه که گروه D-8 را تشکیل داده‌اند، کشورمان رتبه‌ی ششم را در دسترسی به سرمایه گذاری جسورانه دارد.

معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D-8 ابراز امیدواری کرد که با مشارکت چشمگیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه خارجی در این نشست، فرصت خوبی برای اکوسیستم نوآوری کشور برای رشد و ارتقاء سطح دانش موجود فراهم گردد و زمینه‌ی مناسب برای همکاری‌های بین‌المللی در این حوزه فراهم شود.

وی در ادامه افزود: این نشست در روزهای 12 تا 14 آذر ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

علاقمندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند با مراجعه به این لینک، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

شبکه انتقال و تبادل فناوری D-8 توسط پارک فناوری پردیس در سال 92 میان کشورهای اسلامی عضو سازمان D-8 شکل گرفت و دبیرخانه آن در مرکز فن بازار ملی ایران مستقر گردید. هم‌افزایی میان فناوران کشورها با هدف توسعه ارتباطات، گسترش بازار فروش محصولات فناورانه و انتقال دانش فنی، تقویت سرمایه‌گذاری و افزایش همکاری بین کشورها از اهداف ایجاد این شبکه است.

    نظرات