امکان کپی کردن صفحه نمایش اپلیکیشن اوبر در دستگاه های تحت سیستم عامل iOS

امکان کپی کردن صفحه نمایش اپلیکیشن اوبر در دستگاه های تحت سیستم عامل iOS

بر اساس گزارش های منتشر شده، ابزاری در اپلیکیشن اوبر وجود دارد که می تواند کلیه فعالیت های کاربران نسخه تحت سیستم عامل iOS این اپلیکیشن را از طریق صفحه نمایش گوشی آن ها تحت نظر گرفته و ضبط نماید.

به گزارش اکوسیستم، ابزاری درسرویس Ride-Hailing اپلیکیشن اوبر تحت سیستم عامل iOS وجود دارد که می تواند فعالیت های کاربران دستگاه های اپل این اپلیکیشن از طریق صفحه نمایش ثبت و دنبال نماید. در واقع این کار به دلیل ایجاد هماهنگی میان عملکرد دستگاه های مختلف اپل از جمله گوشی های آیفون و اپل واچ برای راحتی کاربران اپلیکیشن اوبر بوده است.

اوبر می گوید به زودی این ابزار را از روی اپلیکیشن خود حذف خواهد کرد تا امنیت کاربران مخدوش نشود. بر اساس گفته های محققان، هیچ شرکت شخص ثالثی وجود ندارد که اپل به آن اجازه دنبال کردن و ثبت فعالیت های کاربران از روی صفحه نمایش آن ها داده باشد.

گفته می شود این امکان به هکرهایی که ممکن است سیستم های اوبر را هک کنند، امکان ورود به دستگاه های اپل کاربران اوبر و دنبال کردن فعالیت های آن ها را می دهد و این امر باعث به خطر افتادن امنیت کاربران خواهد شد.

کدی به نام Entitlement وجود دارد که توسعه دهندگان با استفاده از آن می توانند هر عملیاتی را که می خواهد بر روی دستگاه های کاربران اپل از طریق iCloud و یا Apple Pay انجام دهند.

البته این کد در دسترس عموم قرار ندارد و توسعه دهنده برای استفاده از این کد می بایست اجازه نامه اپل را در اختیار داشته باشد.

این کد برای اولین بار در اپلیکیشن اوبر که در سال 2015 تحت سیستم عامل iOS نوشته شده بود، مشاهده شده است. در ابتدای سال جاری میلادی، مدیر عامل سابق اوبر سعی داشته است تا قوانین اپل برای استفاده از این اپلیکیشن بر روی دستگاه های اپل را نقض کرده و از بین ببرد.

بر اساس گفته های تیم کوک، مدیر عامل اپل، پیش از برکناری مدیر عامل سابق اوبر، در سال 2015 جلسه ای میان این دو فرد بر گزار شده است که در آن قوانین مربوط به استفاده سرویس ride-hailing اپلیکیشن اوبر از کد Entitlement  اپل مورد بررسی قرار گرفته است.

هدف از این جلسه حصول اطمینان اپل از عدم سرپیچی و نقض قوانین اپل در استفاده از این کد در اپلیکیشن اوبر بوده است. بر اساس گفته های مدیر عامل اپل، این شرکت به رعایت حریم خصوصی افراد بسیار حساس است.

اما مدیر عامل جدید ا.بر می گوید به زودی این ابزار از سرویس Ride-Hiding اپلیکیشن اوبر حذف خواهد شد.

    نظرات