استارتاپی که دیدن چهره نوزادان را پیش از به دنیا آمدن امکان پذیر ساخت

استارتاپی که دیدن چهره نوزادان را پیش از به دنیا آمدن امکان پذیر ساخت

استارتاپ تازه تاسیس بیبی گلیمپس (BABY Glimpse) ادعا کرده که با استفاده از DNA می‌تواند ویژگی‌هایی که کودک به ارث می‌برد را پیش بینی کنند.

به گزارش اکوسیستم، ما از هر ژن دو نسخه داریم، که هر کدام را از یکی از والدین خود به ارث برده‌ایم و این دو ژن برای به وجود آمدن ما با یکدیگر ادغام می‌شوند. اما حتی صفات ظاهری ساده را نمی‌توان بر پایه DNA تشخیص داد، زیرا بطور مثال احتمال دارد که تغییرات ژنتیکی که سال‌ها پیش رخ داده است دلیل آبی شدن رنگ چشم انسان باشد.

به گفته محققان این شرکت، آنها از یادگیری ماشینی و شبکه‌های عصبی برای ایجاد دقیق‌ترین نمرات خطر پلی ژنیک (چند ژنی) استفاده کرده‌اند. به بیان دیگر آنها از الگوریتم‌های فانتزی استفاده کرده تا بتوانند پیش‌بینی کنند که چطور همه ژن‌های مختلف شما ممکن است با ژن‌های شریک زندگی‌تان شما ارتباط برقرار کنند.

استارتاپ بیبی گلیمپس ادعا کرده که در این روش خصوصیات ظاهری مانند ظاهر فیزیکی و اجدادی و همچنین مواردی همچون آلرژی و شخصیت بررسی می‌شود و به جای اینکه بگوییم که شما و همسرتان قطعا یک بچه با چشم آبی خواهید داشت، می‌گوییم که 50٪ احتمال دارد که بچه‌ی شما چشمان آبی داشته و به چه چیزهایی حساسیت خواهد داشت.

با این وجود، این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که والدین، فناوری جدید آنها را نباید چیزی فراتر از یک سرگرمی در نظر بگیرند.

این شرکت در وب‌سایت خود نوشت: شما حاصل میلیاردها تعاملات زنجیره‌ای ناشناخته هستید که در بدن شما رخ می دهد. ما دی.‌ان.‌ای شما را تفسیر می‌کنیم، اما در این زمینه نمی‌توان نقشی که محیط زیست و شانس در گذشته، حال و آینده فرد دارد را نادیده گرفته و نتایج را قطعی دانست.

    نظرات