سرمایه گذاری خارجی و مشکل روند اداری کشور

سرمایه گذاری خارجی و مشکل روند اداری کشور

رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا با تاکید بر روند دشوار پیگیری‌های اداری در ایران اظهار کرد که در چند مورد افراد و شرکت‌های علاقمند ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در ایران مراجعه کردند اما روند دشوار پیگیری‌های اداری موجب شد که از این موضوع صرف‌نظر کنند.

به گزارش اکوسیستم، محمد رازی در نشستی که رایزنان بازرگانی با رئیس سازمان توسعه تجارت داشتند، گفت: شاید نیاز باشد که نگاه ما نسبت به کشورهای اروپایی کمی متفاوت باشد.

وی اظهار داشت: ما باید از تجربیات موفق و تکنولوژی برتری که هم اکنون در کشورهای اروپایی است، برای بهبود کیفیت استفاده کنیم.

رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا در ادامه افزود: به منظور جذب سرمایه گذار خارجی، برندها و شرکت‌های مطرح کشور ایتالیا در دستور کار قرار دارند و هم اکنون نماینده بنتون خواستار پیگیری موضوع در ایران است.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که حضور داشتن برندهای مختلف می‌تواند راه صادرات را برای کشور هموار سازد، افزود: می‌توانیم با وارد کردن ماشین آلات مدرن و پیشرفته، سطح کیفی تولیدات داخلی را بهبود داده، یا با ایجاد شرکت‌های مشترک یا تولید محصولات تحت لیسانس کشورهای اروپایی، زمینه‌ی صادرات به سایر کشورها را فراهم کنیم.

رازی بیان کرد: هم اکنون زمینه مساعدی برای همکاری در ایتالیا در حوزه توسعه معادن فراهم می‌باشد و ما می‌توانیم تکنولوژی ساخت پلنت‌های معدنی را از ایتالیایی‌ها گرفته و سپس به مرور در این زمینه خودکفا شویم.

مجتبی خسروتاج، رییس سازمان توسعه و تجارت نیز در رابطه با این موضوع گفت: یکی از موضوعاتی که با جدیت پیگیر آن هستیم، افزایش سهم اروپا در ارتقای دانش و تکنولوژی کشور است و باید این موضوع به عنوان یک مسئله اساسی در روابط مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دیگر کشورها نباید تصور کنند که ایران صرفا بازاری برای مصرف کالاهای آنها است، بلکه باید برای انتقال تکنولوژی و تولیدات مشترک اقداماتی انجام شود، زیرا برندهای مطرح دنیا از شرایطی برخوردار هستند که همکاری مشترک با آنها می‌تواند سهم بالایی از صادرات را برای کشور دست یافتی کند و ما هم رسیدن به این نقطه را بلامانع می‌دانیم

    نظرات