توقف استفاده از تیک آبی در توییتر

توقف استفاده از تیک آبی در توییتر

توییتر فعلا استفاده از علامت آبی رنگ را که نشان دهنده تایید حساب‌کاربری است، به حالت تعلیق درآورده است. توییتر به افرادی که این تیک آبی در کنار نام آن‌ها است و دارای حساب‌کاربری تایید‌شده هستند، اجازه نوشتن و ارسال متون کوتاه (میکرو وبلاگ) را می‌دهد.

به گزارش اکوسیستم، توییتر پس از اعتراض کاربران به تایید حساب‌کاربری فرد مسئول سازماندهی مسابقات رالی شارلوتسویل که در شهر ویرجینیا و ماه اوت برگزار شد و یک کشته به جا گذاشت، تصمیم به انجام چنین کاری گرفت.

یکی از رسانه‌های خارجی در گزارش خود اعلام کرده است که تایید حساب‌کاربری در حقیقت به معنای تصدیق هویت فرد است؛ اما ظاهرا برخی از افراد تصور می‌کنند که تایید حساب‌کاربری به معنای پشتیبانی از یک فرد و یا نشان‌دهنده اعتبار او است.

در حساب‌کاربری توییتر به نشانی @TwitterSupport گفته شده است که خود توییتر باعث ایجاد این سردرگمی شده است و باید این مشکل برطرف شود. توییتر فعلا استفاده از تیک آبی رنگ را که نشان‌دهنده تایید حساب‌های‌کاربری عمومی است، متوقف کرده است و در حال تلاش برای رفع این مشکل است.

توییتر مدتی پیش تیک آبی رنگ کنار حساب‌کاربری یک فرد افشاگر به‌ نام جولین آسانژ را نیز حذف کرد.

توییتر اذعان کرده است که این کار باید زودتر انجام می‌شد؛ اگرچه عاملان این شرکت سیاست‌های مربوط به تایید حساب‌های کاربری را به صورت کاملا صحیح دنبال می‌کنند؛ اما به تازگی مسئولان این شبکه اجتماعی دریافته‌اند که سیستمی که تایید حساب‌‌های کاربری را بر عهده دارد، دچار مشکل شده است و باید مجددا مورد بررسی قرار گیرد. جک دُرسی مدیرعامل توییتر اعلام کرده است که این شبکه اجتماعی تاکنون اقدام خاصی برای برطرف کردن این مشکل انجام نداده است و در تلاش است تا این مشکل را هر چه سریع‌تر برطرف کند.

توییتر در سال 2016 روند پردازشی آنلاینی را ایجاد و راه‌اندازی کرد. این روند پردازشی باعث می‌شود افراد دارای حساب کاربری توییتر، تنها استاتوس‌های تایید‌شده را دریافت کنند. این ویژگی باعث می‌شود کاربران بتوانند استاسوس‌های ارسال شده از سوی اشخاص و سازمان‌های مهم را که دارای تیک آبی رنگ هستند، تشخیص دهند.

حساب‌های‌کاربری و استاتوس‌های تایید‌شده معمولا متعلق به افراد و سازمان‌های فعال در زمینه فیلم، موسیقی، مد، مسائل دولتی، موضوعات مذهبی، موضوعات مرتبط با رسانه‌ها، ورزش، کسب‌و‌کار و دیگر موضوعات مهم و مورد علاقه مردم است.

    نظرات