ارائه تسهیلات با کارمزد کم توسط صندوق کارآفرینی امید

ارائه تسهیلات با کارمزد کم توسط صندوق کارآفرینی امید

حمیدرضا ثابت نژاد (معاون پژوهشی، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) اعلام کرد: به کارآفرینان و دارندگان گواهینامه معتبر مهارت فنی و شغلی تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌گردد.

به گزارش اکوسیستم، ثابت نژاد گفت: این تسهیلات ارزان قیمت توسط صندوق کارآفرینی امید با کارمزدی کم در اختیار متقاضیان کارآفرینی و جوانان جویای کار که دارای گواهینامه مهارت فنی و شغلی هستند، ارائه می‌شود.

وی در ادامه افزود: این تسهیلات به کارآفرینان و نیروهای ماهر فنی کمک می‌کند که وارد بازار کار شوند و در چرخه بهبود کسب و کار قرار گیرند.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به این موضوع که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای اشتغال بستر سازی می‌کند و امور را تسهیل می‌بخشد نه اینکه شغل ایجاد کند، اضافه کرد: اداره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های خصوصی رسمی که مجوز فعالیت قانونی دارند، آماده‌اند که آموزش‌های لازم را برای نیروهای جویای کار و فاقد مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار ارائه دهند.

وی اظهار داشت: تمام افرادی که به روش‌های مختلف از جمله استاد-شاگردی و شرکت در دوره‌های فنی و کاربردی، توانمندی مهارتی لازم را کسب می‌کنند، در نهایت جذب بازار کار می‌شوند.

ثابت نژاد، یکی از راهکارهای غلبه بر چالش بیکاری را همگانی کردن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای جوانان جویای کار و ترغیب کردن آنان به دریافت این آموزش‌ها دانست و بیان کرد: صنایع و واحدهای تولیدی باید نیازهای مهارتی خود را اعلام کنند تا در جهت تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه‌های مورد نیاز، اقدام شود.

وی ادامه داد: در تمام دنیا، احتیاجات فنی و مهارتی از طریق مراکز معتبر و اداره‌های کاریابی تامین می‌گردند و نیروها بعد از یادگیری مهارت فنی و شغلی وارد بازار کار خواهند شد.

ثابت نژاد بیان کرد: اشتغال به کار نیروهای فنی و ماهر در بازار کار، نیازهای جدید چرخه کسب و کار را رفع می‌کند و میزان بهره وری و ارزش افزوده را نیز افزایش می‌دهد.

    نظرات