10 ویژگی که نشان می دهد شما مدیر موفقی خواهید شد

10 ویژگی که نشان می دهد شما مدیر موفقی خواهید شد

هنگامی که پیشنهاد ترفیع در قالب پست مدیریت در سازمان به شما داده می‌شود، مطمئنا خوشحال خواهید شد؛ اما آیا ویژگی‌های لازم را برای قبول پست مدیریت دارید؟

اکوسیستم – اگر در مورد قبول پست مدیریت دچار تردید شده‌اید، در ادامه 10 ویژگی مطرح شده است که نشان می‌دهد آیا برای قبول این سمت آماده‌اید یا خیر.

1- اگر در یک تیم کاری مشغول به فعالیت هستید و سایر اعضا به شما احترام می‌گذارند، به این معنی است که آنها قبول دارند شما فردی وظیفه شناس، اخلاق مدار و حرفه‌ای هستید و آمادگی لازم را برای قبول پست مدیریت دارید.

10 ویژگی که نشان می دهد شما مدیر موفقی خواهید شد

2- آیا همیشه از همکاری خود این سوالات را می‌پرسید:

  • فرآیندهای شرکت چگونه است؟
  • شرکت چگونه می‌تواند درآمد داشته باشد؟
  • چطور در بازار رقابت کنیم؟

این نشان می‌دهد که شما در مورد جزئیات نحوه کارکرد شرکت کنجکاو هستید؛ و این یکی از ویژگی‌های مورد نیاز برای مدیریت است.

3- اگر از شیوه برخورد و تصمیم گیری مدیران شرکت، نکاتی را یاد گرفته‌اید پس می‌توانید در پست مدیریت خوب عمل کنید.

4- در صورتی که تلاش می‌کنید بین بخش‌های مختلف شرکت همکاری بیشتری به وجود آورید، پس یکی دیگر از ویژگی‌های لازم برای مدیریت را دارید.

5- آیا همیشه تمایل دارید در زمینه خودشناسی و شناخت سایر انسان‌ها پیشرفت کنید؟ باید بدانید که این مسئله در مدیریت موفق شما نقش حائز اهمیتی دارد و یک ویژگی مهم برای پذیرفتن پست مدیریت است.

6- اگر سایر همکاران‌تان نظر شما را در مورد فعالیت‌های‌شان جویا می‌شوند، نشان می‌دهد که شما همواره تمایل دارید اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و این نکته‌ای مثبت برای یک مدیر است.

7- اگر افراد سایر بخش‌های سازمان، تصور می‌کنند که در حال حاضر نیز شما بخشی از امور را مدیریت می کنید، پس به اندازه کافی از فرآیندهای شرکت مطلع هستید.

10 ویژگی که نشان می دهد شما مدیر موفقی خواهید شد

8- اگر ایده‌هایی در مورد بهبود فرآیندهای کاری با هدف صرفه جویی در زمان، انرژی و بودجه دارید، بنابراین برای قبول پست مدیریت آماده‌اید.

9- اگر همواره برای شنیدن صحبت‌های همکاران‌تان وقت می‌گذارید و هنگامی که پرسشی را مطرح می‌کنند به آنها کمک می‌کنید؛ این رفتا شما به این معنی است که یکی دیگر از ویژگی‌های مدیریت را دارید.

10- آیا قادر هستید که پتانسیل افراد دیگر را به خوبی تشخیص دهید و به آنها در راستای استفاده از قابلیت‌های‌شان کمک کنید؟

اگر تمام ویژگی‌های ذکر شده را دارید، بنابراین شما آماده‌اید که پست مدیرت را بپذیرید.

    نظرات