ده گفته نقض از ووپی گلدبرگ؛ زنی که غیرممکن‌ها را ممکن کرد

ده گفته نقض از ووپی گلدبرگ؛ زنی که غیرممکن‌ها را ممکن کرد

نام ووپی گلدبرگ همیشه در میان بازیگران سرشناس و موفق هالیوود می‌درخشد. وی با وجود موانع و سختی‌های زیادی که در زندگی پر فراز و نشیب خود با آن‌ها مواجه بوده، به موفقیت‌های قابل تحسینی دست یافته و زندگی او الهام‌بخش بسیاری از افراد است. در ادامه به بیان ده گفته نقض و تاثیرگذار از او می‌پردازیم.

اکوسیستم - همه افرادی که کمی در زمینه فیلم و سینما اطلاع دارند، ووپی گلدبِرگ را می‌شناسند. وی در سنین نوجوانی دچار اختلال خوانش‌پریشی بود و نمی‌تواست مطالب درسی را به درستی فرا گیرد. به همین دلیل در 17 سالگی از مدرسه اخراج شد؛ اما این شکست او را تسلیم نکرد و مصمم به تلاش خود ادامه داد.

او نخستین زنی است که در برنامه Academy Award هنرنمایی کرده است و حتی موفق شده است جایزه اسکار را نیز از آن خود کند. از فیلم‌های شاخص این بازیگر بزرگ می‌توان به فیلم‌های The Colour purple ،Ghost و Star treck اشاره کرد که در آن‌ها بسیار موفق ظاهر شد.

او قبل از ورود به دنیای هنر و بازیگری، تحویل‌دار بانک بود و مدتی هم در کارخانه آجرسازی کار می‌کرد و حتی مدتی هم به عنوان تطهیرکننده مشغول به کار بود.

او علاوه بر اسکار جوایز هنری دیگری از جمله Emy ،Grammy و Tony را دریافت کرده است. از هر چهار بازیگر معمولا تنها یک بازیگر به چنین افتخاری دست پیدا می‌کند. ووپی گلدبِرگ الگو و الهام‌بخش افراد زیادی است و از اقداماتی که در راستای مقابله با تبعیض نژادی و جنسیتی انجام می‌شود، به‌خوبی استقبال می‌‌کند و در امور خیریه نیز فعالیت خوبی دارد. در ادامه به بیان ده گفته نقض و تاثیرگذار او می‌پردازیم.

من در هر موقعیتی خود را محک می‌زنم، زیرا معتقدم همه چیز شدنی است.

ما ذاتا توانایی دست‌یابی به موفقیت‌های بی‌شماری را داریم؛ اما دیگران ما را به سمت شکست‌ها هدایت می‌کنند و شکست را به ما تلقین می‌کنند.

وقتی به کسی که دچار دردسر شده است، کمک می‌کنید، انتظار دارید آن‌ها این خوبی را به یاد داشته باشند و در موقعیت‌های مشابه همین واکنش را داشته باشند. ممکن است این عقیده می‌تواند مانند یک آتش‌سوزی بزرگ در مدت کوتاهی همه جا را فرا بگیرد.

من با قوه تخیل خود می‌توانم هر چیزی را تصور کنم.

اتفاق‌ات عادی را هر روز به دفعات در اطراف خود می‌بینیم، مانند یک دور چرخش ماشین لباسشویی!

اتفاقات بد و ناامید‌کننده هر روز برای شما رخ می‌دهد، اگر از این اتفاقات فرار نکنید و با آن‌ها مبارزه کنید، به معنای این است که فرد با استعدادی هستید.

اگر شما هیچ ابایی از پذیرفتن عواقب کارهای خود ندارید، بهتر است کمی از ایده و نظر خود فاصله بگیرید؛ زیرا این کار به شما قدرت می‌دهد.

بازیگر زن فقط می‌تواند در نقش یک زن بازی کند؛ اما من بازیگرم و به خوبی می‌توانم هر نقشی را ایفا کنم.

موارد عادی بسته به نظر اشخاص مختلف متفاوت هستند؛ اما من هنرمندم و در دنیای هنر، نژاد یا جنسیت هیچ اهمیتی ندارد.

 

    نظرات