وزیر اقتصاد: بانک‌ها از استارتاپ ها و طرح های دانش بنیان حمایت کنند

وزیر اقتصاد: بانک‌ها از استارتاپ ها و طرح های دانش بنیان حمایت کنند

مسعود کرباسیان (وزیر اقتصاد و دارایی)، ضمن تاکید بر لزوم حمایت بانک‌ها از استارتاپ‌ها و طرح‌های دانش بنیان، بیان کرد: احتیاج به نقدینگی، نوسازی، پر کردن ظرفیت‏‌های خالی و استفاده از حوزه‌های صادراتی حس می‏‌شود.

به گزارش اکوسیستم، کرباسیان در مجمع بانک صنعت و معدن اظهار داشت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه‌‏ای و تخصصی است و انتظار می‏‌رود که برای رونق بخش صنعت، معدن و تجارت اقدامات مهمی را انجام دهد. البته به منظور رونق این بخش‏‌ها، بانک صنعت و معدن را نباید تنها گذاشت و صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات و مدیریت صنعتی نیز باید حمایت و کمک‏ کنند.

وی در ادامه افزود: نخست قرار بود بانک توسعه تعاون حمایت‏‌های مورد نیاز را در بخش صنایع کوچک و متوسط انجام دهد و این موضوع باید در زمان مشخص بررسی شود؛ از طرف دیگر بانک ایران و اروپا با در نظر گرفتن شرایط پسابرجام می‌‏تواند به عنوان یک بانک قدرتمند عمل کند.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: در بحث فاینانس که تقریبا ۳۰ میلیارد دلار ارزش دارد، بیشتر به دو بخش طرح‌های صنعتی و آب پرداخته شده است که اگر بتوانید بخش خصوصی را نیز در این بحث مشارکت دهید، آن‏ها نیز قادر خواهند بود در راستای رونق صنعت کمک کننده و بسیار مطلوب باشند.

وی در مورد نوسازی صنایع نیز گفت: در رشد ۸ درصدی سالیانه برنامه ششم ۷/۲ درصد آن بحث افزایش بهره‏ وری است، به این معنی که احتیاج به نقدینگی، نوسازی، پرکردن ظرفیت‏‌های خالی و استفاده از حوزه‌های صادراتی حس می‌گردد که باید در برنامه‌های راهبردی در نظر گرفته شود.

کرباسیان تاکید کرد: مسئله شرکت‏‌های دانش ‏بنیان مورد مهمی است، ولی متاسفانه فضای این بخش در سیستم بانکی کشور خالی است و باید حمایت‏‌های لازم از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش ‏بنیان انجام شود.

وی در ادامه افزود: در حوزه معادن باید سیاست‌‌های وزارت صنعت را ادامه دهیم. در وزارت نفت بخش‌‏های اکتشاف، بهره ‏برداری و نگهداری تجمیع شدند که اقدام مطلوبی بود؛ در صورتی که امکان این اقدام در بخش معادن نیز وجود داشته باشد، خالی از لطف نیست.

وزیر اقتصاد در پایان گفت: اشتغال، دانش‏ بنیان‌ها، پروژه‏‌های زیست محیطی و اصلاح ساختار در بخش‎های انرژی، یارانه و صندوق بازنشستگی از محورهای مهم در بودجه کشور است، در این بین سه بخش اول در ارتباط با زمینه فعالیت بانک صنعت و معدن می‌باشد و خواهش بنده این است که به این حوزه‌ها توجه بیشتری نشان داده شود.

    نظرات