اوبر هک شدن اطلاعات خود را پس از يكسال تایید کرد

اوبر هک شدن اطلاعات خود را پس از يكسال تایید کرد

پس از یکسال سکوت، بالاخره مشخص شد که در سال 2016 اطلاعات 57 میلیون مشتری و راننده اوبر هک شده است.

به گزارش اکوسیستم، سال گذشته میلادی هکرها توانستند اطلاعات ۵۷ میلیون مشتری و راننده شرکت تاکسی اینترنتی اوبر را به سرقت ببرند؛ شرکت اوبر نیز قبول کرده بود مبلغ 100 هزار دلار به هکرها بپردازد تا اطلاعات دزدیده شده را فاش نکنند. اطلاعات فوق در اکتبر ۲۰۱۶ میلادی هک شده بود و اوبر به مدت یک سال این مسئله را مخفی نگه داشت.

اوبر می‌گوید، این اتفاق زمانی رخ داد که آنها در حال مذاکره با قانونگذاران آمریکایی در مورد زیرپا گذاشتن قوانین حفظ حریم خصوصی بودند. این شرکت اعتراف کرد که به لحاظ قانونی باید هک شدن اطلاعات را به قانونگذاران و رانندگانی که پلاک خودروهای آنها فاش شده بود، گزارش می‌داد؛ اما به جای این اقدام، 100 هزار دلار بابت حذف اطلاعات به هکرها پرداخت کرد.

به دنبال افشای موضوع هک شدن اطلاعات، جو سالیوان (مدیر ارشد امنیت وقت اوبر) و یکی از کارمندان ارشد وی به علت مخفی نگهداشتن این موضوع اخراج شدند. تراویس کالانیک (مدیرعامل سابق اوبر) نیز یک ماه بعد از آنکه اطلاعات به سرقت رفتند، از آن خبردار شد.

درهمین راستا دارا خسروشاهی (مدیرعامل اوبر) طی یک بیانیه اعلام کرد: هیچ یک از این مسائل نباید اتفاق می‌افتاد و هیچ عذر و بهانه‌ای نیز در این رابطه نداریم، اما در حال تغییر روند کسب و کار خود هستیم.

در این هک اطلاعات مربوط به 7 میلیون راننده اوبر دزدیده شد، ولی اوبر ادعا کرد که اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری، شماره تامین اجتماعی و مقصد مسافران محفوظ مانده است.

    نظرات