مالک وی چت به اولین شرکت آسیایی 500 میلیارد دلاری تبدیل شد

مالک وی چت به اولین شرکت آسیایی 500 میلیارد دلاری تبدیل شد

ارزش کمپانی Tencent که مالک اپلیکیشن پیام رسان وی چت است در بازار به 500 میلیارد دلار رسید و موفق شد از رقیب امریکایی خود یعنی فیسبوک پیشی بگیرد.

به گزارش اکوسیستم، دو روز قبل ارزش هر سهم Tencent به 439/6 دلار هنک کنگ و ارزش بازار آن به 534/5 میلیارد دلار رسید؛ این مبلغ 15 میلیارد دلار بیش از ارزش شرکت فیسوبک است.

Tencent با ثبت این رکورد، عنوان اولین شرکت آسیایی با ارزش بیش از 500 میلیارد دلار را از آن خود کرد و علی بابا، دیگر شرکت قدرتمند چینی را در پشت سر گذاشت؛ این شرکت قصد دارد تا در گام بعدی آمازون با ارزش بازار 542/7 میلیارد دلاری را شکست دهد.

جالب است بدانید که ظرف 13 سالی که از ورود این شرکت به بورس هنک کنگ می‌گذرد، ارزش هر سهم آن حدود 11 هزار برابر افزایش داشته است؛ تنها در سال جاری میلادی ارزش هر سهم این شرکت 126/6 درصد رشد داشت. بازی‌های موبایل و آنلاین نیز بخش جدایی ناپذیری از خدمات ارائه شده توسط این کمپانی را تشکیل می‌دهند و فقط در سه ماهه تابستان 4 میلیارد دلار سود را نصیب این شرکت کرد. شرکت Tencent قصد دارد تا فعالیت‌های خود را به خارج از چین نیز گسترش دهد، در همین راستا بخش عمده‌ای از سهام شرکت سوپر سل که سازنده کلش آو کلنز به حساب می‌آید را خرید، همچنین Tencent در کسب وکارهایی از قبیل اسنپ چت، تسلا و اولا (رقیب هندی اوبر) نیز سرمایه گذاری کرده است.  

    نظرات