Point به حریم خصوصی شما احترام می‌گذارد

Point به حریم خصوصی شما احترام می‌گذارد

به‌تازگی سیستم هشدار‌دهنده خانگی جدیدی معرفی شده است که برخلاف سیستم‌های امنیتی هشدار‌دهنده خانگی متداول فاقد دوربین‌های امنیتی بوده و در آن از حسگرهای مختلف و فناوری هوش مصنوعی برای تشخیص اتفاقات خطرناک و هشدار به دیگران استفاده شده است.

به گزارش اکوسیستم، چند روز گذشته استارتاپی به نام مینوت واقع در شهر مالمو در سوئد از نسخه جدید هشدار دهنده خانگی خود یعنی Point رونمایی کرد. تنها چند ساعت پس از معرفی این وسیله منحصربه‌فرد در سایت Kickstarter، بودجه لازم برای تولید و عرضه گسترده آن جمع‌آوری و تامین شد. اعضای فعال این شرکت، مهندسان و طراحان برجسته از شرکت‌های Google ،ATA ،Axis و سایر شرکت‌ها هستند.

در این سیستم هشدار‌دهنده خانگی از هیچ نوع دوربین امنیتی و سایر تجهیزات پیچیده استفاده نشده است. این سیستم مجهز به فناوری هوش مصنوعی و چند حسگر برای کنترل وضعیت خانه بوده و قادر است اتفاقات مختلفی را که در خانه رخ می‌دهند، تشخیص دهد. این سیستم با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و حسگرهای خود قادر است اتفاقاتی مانند شکستن پنجره‌ها، آتش‌سوزی و تجاوز به حریم خصوصی را تشخیص دهد و در کمترین زمان ممکن صاحب‌خانه، اعضای خانواده، دوستان و همسایگان او را از این موضوع مطلع کند تا برای مقابله با حوادث خطرناک، به یکدیگر کمک کنند.

مدیرعامل شرکت مینوت مدعی است Point تنها سیستم هشدار‌دهنده خانگی است که در طراحی آن به حفظ حریم خصوصی افراد توجه شده است و افراد با استفاده از این سیستم‌ می‌توانند از هر آنچه که در منزل آن‌ها می‌گذرد، به‌راحتی مطلع شوند.

طبق گفته مسئولان شرکت سازنده، این سیستم تنها برای تشخیص یک‌سری از اتفاقات خاص که می‌توانند امنیت خانه را تهدید کنند، طراحی شده و اطلاعات شخصی و حساس افرادی که از آن استفاده می‌کنند، به هیچ وجه در آن ثبت نمی‌شود؛ بنابراین دیگر افراد مجبور نیستند بین حفظ حریم خصوصی خود و حفظ امنیت منزل خود، یکی را انتخاب کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت مینوت، در‌حال‌حاضر دوربین‌های امنیتی متنوع و زیادی در بازار موجود است؛ اما مردم به دلایل زیادی مانند تجاوز به حریم خصوصی آن‌ها، تمایلی به استفاده از این دوربین‌ها ندارند (بدون تردید هیچ کس نمی‌خواهد یک دوربین امنیتی در اتاق پذیرایی خود نصب کند!) و سیستم Point می‌تواند جایگزین خوبی برای این دوربین‌ها باشد.

نخستین نسخه سیستم هشدار‌دهنده Point در سال 2014 با مشارکت شرکت‌های بیمه و شرکت‌های مخابراتی به صورت مستقیم به مردم عرضه شد و در‌حال‌حاضر در بیش از 60 کشور موجود است. انتظار می‌رود عرضه مدل جدید این سیستم هشدار‌دهنده از ماه می سال 2018 آغاز شود.

    نظرات