بیت کوین  11 هزار دلاري شد

بیت کوین 11 هزار دلاري شد

در‌ آخرین مبادلاتی که در بازار جهانی ارزهای مجازی انجام شد، قیمت بیت کوین با رسیدن به 11 هزار دلار رکورد جدیدی را به دست آورد.

به گزارش اکوسیستم، در حالی که 7 سال قبل قیمت بیت کوین فقط 6 سنت بود و در ابتدای سال جاری میلادی نیز ارزش این ارز رمزپایه کمتر از هزار دلار بود، اکنون قیمت آن از مرز 11 هزار دلار نیز عبور کرد.

ارزش این ارز دیجیتال روز گذشته به 11 هزار و 47 دلار رسید؛ این افزایش قیمت در حالی رخ داد که تنها یک روز قبل از آن، ارزش بیت کوین در بورس مجازی کره جنوبی از مرز 10 هزار دلار گذشته بود.

در آغاز ماه نوامبر سال جاری ارزش بیت کوین به بیش از 7 هزار دلار رسید و پس از آن قیمت این ارز تا 5 هزار و 500 دلار سقوط کرد، اما در طی چند روز قیمت آن دو برابر شد.

چندی پیش کارشناسان پیش بینی کردند که قیمت این ارز دیجتال تا پایان سال جاری میلادی از مرز 10 هزار دلار عبور خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت بیت کوین با شتاب بیشتری در حال حرکت است و علیرغم باقی ماندن حدود یک ماه تا پایان سال 2017 میلادی، قیمت آن از مرز 11 هزار دلار عبور کرد.

در حال حاضر ارزش کل ارزهای مجازی موجود در بازار جهانی 325 میلیارد دلار و ارزش کل بیت کوین‌های موجود در بازار نیز 177 میلیارد دلار برآورد شده است که از ارزش‌ شرکت‌هایی نظیر بوئینگ و جنرال‌الکتریک نیز بیشتر می‌باشد.

به نظر می‌رسد ارزهای مجازی با پیشرفت سریعی که دارند، توجه موسسات سرمایه گذاری را بیش از پیش به خود جلب کرده‌اند، در همین راستا قرار است در ماه دسامبر بورس کالای شیکاگو، بیت کوین را به فهرست مبادلاتی خود اضافه کند و بانک جی‌پی‌مورگان آمریکا نیز مشغول بررسی فراهم کردن امکان مبادله بیت کوین برای مشتریان خود است.

میشل نوگراتز (مدیر سابق صندوق یکی از موسسات سرمایه گذاری) باور دارد که طی 13 ماه آتی قیمت بیت کوین بیش از 40 هزار دلار خواهد شد.

    نظرات