بازاريابي محصول بدون آشنايي با مدل كسب و كار و بازار امكان پذير نيست

بازاريابي محصول بدون آشنايي با مدل كسب و كار و بازار امكان پذير نيست

مسعود برومند (معاون پژوهشی وزیر علوم) در اختتامیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن‌بازار که روز گذشته با حضور وزیر علوم در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، خاطره نشان کرد: فناوران و نوآوران با مدل کسب و کار آشنا نیستند تا بتوانند به بازاریابی محصول خود دست یابند و ما باید شرایط را برای آنها تسهیل کنیم.

به گزارش اکوسیستم، برومند اظهار داشت: نمایشگاه امسال نقاط قوت و ضعفی داشت، که نقاط ضعف آن حضور بخش‌های تخصصی و همه رشته‌ها بود.

وی ادامه داد: حضور دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و طرح‌های نوآورانه در نمایشگاه، نشان از قوت نمایشگاه داشت و اینکه تا چه اندازه آنها به فکر تجاری سازی محصولات خود هستند.

معاون پژوهشی وزیر علوم ضمن اشاره به نقاط منفی نمایشگاه، گفت: فناوران ما با مدل کسب و کار و بازار آشنا نیستند؛ باید شرایط را برای آنها تسهیل کنیم تا بتوانند با این مقوله آشنا شوند.

وی با خاطر نشان کردن این موضوع که فناوران باید به استانداردهای حاکم در راستای توسعه محصول و تجاری سازی آن توجه شود، اضافه کرد: ما باید از آنها و شرکت‌های دانش بنیان نوپا حمایت کنیم؛ البته نباید از حمایت شرکت‌های بزرگ و صنعتی نیز دست برداریم، زیرا آنها به اقتصاد کشور جهت می‌دهند و به بازار رونق می‌بخشند.

    نظرات