8 ترند تکنولوژی در سال 2018

8 ترند تکنولوژی در سال 2018

در حدود 60 سال پیش، کردون موره، موسس شرکت اینتل، از قانون موره رو نمایی کرد. این قانون بیشتر به نوعی پیش بینی از انقلاب دیجیتال و آینده آن بود. در این قانون نشان داده شده بود که با گذشت زمان، توانایی های محاسباتی و پردازشی به طرز چشم گیری پیشرفت خواهند داشت. این پیش رفت در توانایی پردازشی منجر به کاهش هزینه ها و افزایش توانایی بشر در پیشرفت هرچه بیشتر علم خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، پیش بینی موه در کنار تلاش های بیشمار مهندسان و دانشمندان علوم کامپیوتر باعث شد تا پیشرفت های زیادی در بخش تکنولوژی ایجاد شود و با مرور زمان صنعت دیجیتال به بخش جدا نشدنی از زندگی مدرن امروزی تبدیل شود.

5 شرکت تمنولو زی بزرگ دنیا که عبارتند از اپل، آلفابت، فیس بوک، آمازون و مایکروسافت در کنار یکدیگر توانسته اند تا 37 درصد از درآمد سال 2017 کشور آمریکا را از آن خود کنند. اما به گفته کارشناسان سرمایه گذاری بخش فدرال یا همان ائتلافی در صنعت دیجیتال در سال 2018 به چیزی در حدود 95 میلیارد دلار خواهد رسید که این میزان بر اساس پیش بینی ها تا سال 2020 به 3.4 تریلیون دلار خواهد رسید.

خوشبختانه در حال حاضر حوزه های زیادی در صنعت دیجیتال وجود دارد که کارآفرینان و صاحبان کسب و کار می توانند برای سرمایه گذاری در آن اقدام کنند و خود را به عنوان اولین کسانی که پا به آن حوزه گذاشته اند معرفی نمایند.

در ادامه به معرفی 8 ترند برتر تکنولوژی که در سال 2018 به عنوان برترین ترندهای تکنولوژی شناخته خواهند شد و پیشرفت زیادی خواهند داشت اشاره می کنیم.

اولین حوزه که می تواند به عنوان برترین ترند تکنولوژی در حوزه پول و سرمایه معرفی شود، بلاک چین است. در حال حاضر ممکن است بلاک چین و بیت کوین دو موضوع جدا از هم به نظر برسند. در سطوح بالا، تکنولوژی بلاک چین راهی است برای دسترسی به اطلاعات و مدیریت آن ها. هسته شکل گیری بلاک چین از ایده عدم تمرکز یا همان تمرکز زدایی ایجاد شد که در واقع باعث توازن قدرت در میان بازیکنان یک شبکه توزیع می شود. استارتاپ های فعال در حوزه بلاک چین توانستند راه های هوشمندانه و خلاقانه ای را برای بهینه سازی صنایع مختلف با استفاده از جایگزین سازی واسطه ها ابداع کنند. در واقع برای جایگزین کردن واسطه ها و از بین بردن آن ها این استارتاپ ها سعی کردند تا قرارداد های هوشمندانه ای را خلق کنند که نیازی به رعایت موارد امینیت داده نداشتند. پلت فرم هایی از جمله Gameflip و Filecoin در حال حاضر قادر هستند تا چالش های بازر در استفاده از بلاک چین را تا حد زیادی برطرف و رفع نمایند. از طرفی شرکت های دیگر از جمله SparkleCoin نیز در تلاش برای افزایش استراتژی استفاده از بلاک چین و افزایش توان مشتریان در استفاده از ارزهای رمزنکاری شده برای خرید های اینترنتی و آنلاین هستند.

اینترنت اشای نیز دومین حوزه از تکنولوژی است که به گفته کارشناسان به یکی از ترند های تکنولوژی در اسل 2018 تبدیل خواهد شد. بر اساس گزارش های منتشر شده از اینترنت اشیا، در طول 5 سال گذشته، در حدود 6 تریلیون دلار سرمایه گذاری در زمینه اینترنت اشیا انجام شده است. این سرمایه گذاری کلان نشان می دهد که مفهومی تخیلی به مفهومی واقعی تبدیل شده است.

در حال حاضر بسیاری از افراد در سراسر دنیا صبح ها در تختخواب هوشمند خود که درارای ساعت های بلوتوثی و اسپیکرهای بی سیم است بیدا می شوند. به زودی تمامی ابزار ها از جمله مایکروویو هاف ماشین های لباسشویی و حتی دستگاه های غذا دهی به پرندگان حیوانات خانگی که در خانه از آن ها استفاده می کنیم، به دنیای وب و اینترنت متصل خواهند شد و کاربران می توانند از طریق اینترنت دستگاه های هوشمند خود را مدیریت و کنترل نمایند.

واقعیت مجازی سومین حوزه از تکنولوژی است که می تواند به ترند تکنولوژی در سال 2018 تبدیل شود. بر اساس پیش بینی های انجام شده سال 2018 تکنولوژی واقعیت مجازی به یکی از اصلی ترین حوزه های فعالیتی شرکت های دیجیتال تبدیل خواهد شد. در حالی که شرکت هایی از جمله HTC  و Oculus بر روی کنسول های خود و بی همتا بودن آن ها پافشاری می کنند، به نظر می رسد پلت فرم های واقعیت مجازی قادر خواهند بود که بازار را به دست بگیرند. یکی از چالش هایی که واقعیت مجازی در حال حاضر با آن روبرو است و باعث شده است تا استفاده از این تکنولوژی با موانعی بر طرف شود، عدم وجود محتوای کافی برای استفاده بر روی کنسول های این تکنولوژی است. علاوه بر بازی سازی با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی، استارتاپ های زیادی وجود دارند که از این تکنولوژی در تولید محصولات خود بهره می گیرند و می توانند محلی برای سرمایه گذاری شرکت ها و افراد مختلف باشند.

چهارمین تکنولوژی که به عقیده کارشناسان قرار است به ترند برتر در سال 2018 تبدیل شودف تکنولوژی واقعیت افزوده است. اگر به یاد داشته باشید در سال 2016 بازی با نام پوکمون گو، در بین کاربران و علاقه مندان به بازی های رایانه ای سر و صدای زیادی به پا کرد. این اولین بازی رایانه ای بود که در آن از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده شده بود. اخیرا شرکت های اپل و گوگل با معرفی ARKit و ARCore تغییرات زیادی در این صنعت ایجاد کرده اند. در سال 2018 به دلیل پیشرفت های زیاد در زمینه سخت افزار و نرم افزار می توان به پیشرفت های زیادی در استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده دست یافت. در حال حاضر تنها استارتاپ ها نیستند که به دنبال ورود به حوزه تکنولوژی واقعیت افزوده هستند بلکه بسیاری از برندهای مطرح دنیا برای جلب نظر مشتریان خود سعی به استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در محصولات و یا تبلیغ محصولات خود دارند.

بت های چت کننده نیز از جمله تکنولوژی هایی است که به عقیده بسیاری از کارشناسان در سال 2018 به یکی از ترند های برتر تکنولوژی تبدیل خواهد شد. این ربات های چت کننده برای اپلیکیشن های پیام رسان بسیار کاربردی هستند و بسیاری از شرکت های معتبر می توانند از آن ها برای پاسخگویی به مشتریان خود استفاده کنند. در سطح پیشرفته برای طراحی این رباتها از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده خواهد شد. شرکت های معروف و معتبر می توانند از این ربات ها چه در صفحات وب خود و چه در صفحات خود در شبکه های اجتماعی به منظور تعاول بهتر با مشتری استفاده نمایند.

مدل های پرداختی جدی نیز از جمله تکنولوژی هایی است که در سال 2018 به یکی از ترند های برتر تبدیل خواهد شد. امروزه مدل های پرداختی به ازای استفاده جای خود را به مدل های جدید پرداخت داده است و به نظر می رسد با انقلاب بزرگی در این زمینه مواجه باشیم. در حال حاضر هر فرد می تواند کلیه مایحتاج خود را از خوار و بار گرفته تا لباس و پوشاک از طریق پایانه های اینترنتی سفارش دهد و هزینه آن را نیز به صورت آنلاین پرداخت نماید. از این رو شرکت های مختلف در صدد طراحی الگو ها و مدل های جدید در پرداخت های آنلاین هستند و به نظر می رسد استارت آپ های جدیدی در این زمینه در سال 2018 ظهور کنند.

تبلیغات الکترونیک هفتمین ترند برتر در سال 2018 خواهد بود. به عقیده کارشناسان سال 2018 سال تبلیغات الکترونیک خواهد بود. بر اساس گزارش های منتشر شده از منابع مختلف، در حدود 38 درصد از بزرگسالان در آمریکا، وسایل و ابزاری را که در رسانه های مختلف تبلیغ می شوند خریداری می کنند. هرچه این میزان افزایش یابد، قدرت تبلیغات الکترونیک در جذب مشتری افزایش خواهد یافت و از این رو تبلیغات الکترونیک به عنوان یک دانش برای مجاب کردن مشتری به خرید محصول تبدیل خواهد شد.

هشتمین و آخرین ترند برتر سال 2018 از نگاه کارشناسان، تکنولوژی خودکار سازی یا همان Automation خواهد بود. هوش مصنوعی و استفاده از آن در تولید ربات های هوشمند می تواند تغییرات بزرگی در دنیا ایجاد نماید. گفته می شود در سال 2018 استفاده از ربا های دستیار جای استفاده از انسان ها را در بسیاری از زمینه ها بگیرد. هر چند انسان ها دارای توانایی هایی هستند که ربات ها به هیچ عنوان دارای آن توانایی ها نیستند اما با پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی و خودکار سازی، چه بسا در بسیاری از زمینه ها جای انسان ها به ربات ها داده شود.

    نظرات