ژاپن؛ اين بار استفاده از سياره ماه براي تبليغات

ژاپن؛ اين بار استفاده از سياره ماه براي تبليغات

گاهی ایده‌های عجیبی از برخی استارتاپ‌ها می‌شنویم که بعضی از آنها هیچوقت اجرایی نمی‌شوند. استارتاپ ژاپنی Ispace Inc اعلام کرد که به دنبال تامین سرمایه 90 میلیون دلاری به منظور ساخت یک بیلبورد در سیاره ماه است.

به گزارش اکوسیستم، این استارتاپ تصمیم دارد دو فضاپیمای بی سرنشین را به ماه ارسال کند؛ فضاپیمای اول در سال 2019 میلادی به مدار ماه ارسال خواهد شد و در سال 2020 نیز فضاپیمای بعدی روی سطح ماه فرود می‌آید. بدین ترتیب زیرساخت‌های مورد نیاز برای کسب و کار تبلیغاتی این شرکت در سطح تنها قمر زمین فراهم خواهد شد.

بیلبود پیشرفته دیجیتالی استارتاپ ژاپنی باید بسیار پر نورتر از دیگر اجرام فضا باشد تا بتوان با تلسکوپ از زمین آن را رویت کرد. بعد از آنکه بیلبورد در سطح ماه مستقر شد، شرکت‌ها می‌توانند برای مدت زمان معینی آن را اجاره کنند و تبلیغات خود را از این طریق نمایش دهند.

تاکشی هاکامادا (مدیر اجرایی Ispace Inc) اعتقاد دارد با در نظر گرفتن این موضوع که در آینده انسان‌ها به سوی دیگر ستارگان خواهند رفت، احتیاج به ایجاد فرصت‌های اقتصادی در فضا غیرقابل اجتناب است.

تا کنون بعضی از شرکت‌های بزرگ ژاپنی از قبیل هواپیمایی ژاپن، بانک توسعه ژاپن و شرکت سرمایه گذاری سیستم پخش تلویزیونی توکیو، به منظور سرمایه گذاری در این استارتاپ علاقه نشان داده‌اند.

البته اهداف استارتاپ Ispace Inc فقط به ساخت بیلبورد در سیاره ماه محدود نمی‌شود، این کمپانی تصمیم دارد در سال 2021 کاوشگری به ماه ارسال کند، وظیفه این کاوشگر، جستجوی برای یافتن آب در سطح ماه است. در صورتی که این استارتاپ موفق به یافتن آب در سطح سیاره ماه شود، در قدم بعدی هیدروژن مورد نیاز برای تهیه سوخت مورد استفاده سکونتگاه‌های انسانی در سطح ماه را فراهم خواهد کرد.

Ispace Inc در چشم انداز سال 2040 میلادی خود، زندگی انسان‌ها در سطح ماه و بهره‌وری از منابع آن را درنظر گرفته است.

    نظرات