تیم کاری قدرتمند، از عوامل موفقیت استارتاپ ها است

تیم کاری قدرتمند، از عوامل موفقیت استارتاپ ها است

علیرضا کلاهی صمدی (نایب رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران) گفت: برای ایجاد یک استارتاپ در درجه اول باید یک تیم کاری قدرتمند داشته باشید که بخواهند ایده استارتاپ را به نتیجه برسانند.

به گزارش اکوسیستم، این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران راجع به تجربه تشکیل استارتاپ‌ها در ایران طی سال‌های اخیر، بیان کرد: افرادی که تصمیم دارند یک استارتاپ راه اندازی کنند، در درجه اول باید تیم خوبی داشته باشند. یک تیم کاری خوب باید هم افزایی داشته باشد، یعنی افراد باید نقاط قوت یکدیگر را برجسته کنند. البته این موضوع فقط مختص استارتاپ‌ها نیست، بلکه دور هم جمع کردن یک تیم کاری خوب یک اصل مدیریتی و روانشناسی است.

وی در ادامه افزود: افرادی که در یک تیم کاری حضور دارند باید از نظر روانشناسی، نوع کارکرد و اخلاق با یکدیگر هماهنگ باشند؛ البته تاکید می‌کنم که منظور از هماهنگ بودن، مانند یکدیگر بودن نیست، یک تیم باید افراد متفاوتی را داشته باشد.

کلاهی صمدی اظهار داشت: اکثر ایده‌هایی که تا به امروز در کشور توانسته‌اند موفق شوند، به نوعی اقتباس بودند یا به عبارتی ایرانیزه شده ایده‌های خارجی هستند، اما بعضی از آنها نیز واقعا جذاب و جالب بودند.

نایب رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه ایده‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان با ارائه آنها، استارتاپ‌های موفقی را ایجاد کرد، افزود: بعضی از این ایده‌ها البته در سطح کلان‌تر هستند مانند مثل استارتاپ‌های جهانی در بازار خودرو که کل بازار خودرو را به هم ریخته‌اند و در حال حاضر نیز قصد ورود به بازار ذخیره انرژی الکتریکی را دارد.

وی گفت: ایده‌های جدیدی در راه است که می‌تواند بازار سنتی را متحول کنند، به همین دلیل من تصور می‌کنم که به زودی این نوع کسب و کارها جایگزین سیستم سنتی کسب و کارها شوند.

    نظرات