طرح ضربتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد 450 هزار شغل

طرح ضربتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد 450 هزار شغل

صادق نجفی (معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی) از تهیه و تدوین طرحی در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد که بر اساس آن 450 هزار شغل به صورت ضربتی درسال 97 ایجاد خواهد شد؛ از این بین ایجاد حدود 80 هزار شغل به عهده مجموعه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است.

به گزارش اکوسیستم، نجفی در دیداری که با استاندار البرز داشت، با اشاره به اینکه در نواحی صنعتی به تدریج تعدادی واحد صنعتی کوچک و تخصصی ایجاد می‌شود، بیان کرد: این اقدام در نهایت باعث پویایی، ماندگاری و رونق روستاها خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این موضوع که استات البرز گام‌های ارزشمندی در جهت رفع موانع تولید برداشته است، اظهار داشت: با توجه به کمبود آب در کشور به ویژه با روند بارندگی‌های امسال، لزوم برنامه ریزی صحیح در مورد مصارف صنایع بیش از پیش وجود دارد، بر این اساس باید در جهت ارائه الگوهای خاص برای استقرار صنایعی که کمتر از آب استفاده می‌کنند و از مزیت بالایی نیز برخوردار هستند، حرکت کنیم.

وی با تایید شرایط ویژه البرز و ضرورت استثنا قرار گرفتن این استان در خصوص ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر، افزود: البرز استانی مهاجرپذیر است و به هر میزان که شغل به وجود آید، با حضور مهاجران همچنان کمبود شغل وجود دارد؛ از اینرو باید در راستای ایجاد و استقرار نواحی صنعتی اهتمام ویژه‌ای داشت.

همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به گزارش‌های ارائه شده از زمان حضور دکتر نجفی، رتبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز، از بیست و هفتم به پله اول کشور رسیده است.

    نظرات