آیا وب سایت های کاریابی آنلاین رفع فیلتر می شوند

آیا وب سایت های کاریابی آنلاین رفع فیلتر می شوند

رسول سراییان (رئیس سازمان فناوری اطلاعات)، از پیگیری این سازمان در خصوص رفع فیلتر وب‌سایت‌های کاریابی خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، سراییان در مورد مسدود شدن بعضی از وب‌سایت‌هایی که خدمات آنلاین کاریابی ارائه می‌کردند، گفت: طی تماس با مسئولان این کاریابی‌ها مشخص شد که تعدادی از این وبگاه‌ها علیرغم داشتن مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه خدمات کاریابی الکترونیکی، پیامی از سوی دادستانی کل کشور با محتوای مسدودسازی دریافت کرده‌اند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه کرد: پیرو مسدود سازی این وبگاه‌ها، با دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق دادستانی کل کشور تماس گرفته شد و مشخص گردید که این اقدام به دلیل درخواست رسمی وزارت کار و امور اجتماعی برای مسدود سازی ارائه دهندگان خدمات غیرمجاز کاریابی بود، البته در قانون برای فعالیت بدون مجوز این وبگاه‌ها جرم پیش‌بینی شده است.

وی ضمن اشاره به اقداماتی که وزارت ارتباطات برای رفع فیلتر انجام داده است، اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که از سوی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه انجام شده است، قرار شد تا زمان اصلاح نامه وزارت کار سامانه‌ها و وبگاه‌های ارائه دهنده خدمات کاریابی آنلاین به فعالیت خود ادامه دهند.

سراییان گفت: در همین راستا جلسه‌ای با آقای منصوری (معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی) داشتیم و قرار بر این شد که طی نامه‌ای به دبیرخانه مذکور اعلام گردد که برای ارائه دهندگان خدمات کاریابی بدون مجوز مهلت سه ماهه‌ای برای اخذ مجوز در نظر گرفته شود و در صورت عدم اخذ مجوزهای لازم برخورد و اقدامات قانونی صورت گیرد. به علاوه، دولت از دارندگان مجوز رسمی برای  ارائه خدمات قانونی کماکان حمایت خواهد کرد.

وی با خاطر نشان کردن حمایت‌های وزارت ارتباطات از کسب و کارهای آنلاینی که در راستای قانون به فعالیت می‌پردازند، بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا فرصت توسعه و گسترش کسب و کارهای آنلاین در تمام بسترهای الکترونیکی و مجازی کشور برای فعالان این عرصه فراهم شود و تمامی ظرفیت‌های مورد نیاز برای اشتغال جوانان و رشد استارتاپ‌های حوزه فناوری اطلاعات ایجاد گردد.

    نظرات