راه اندازی مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا در هرمزگان

راه اندازی مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا در هرمزگان

با همکاری پارک علم و فناوری هرمزگان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، مرکز توانمندسازی کسب وکارهای نوپای فاوا با هدف ایجاد اشتغال راه اندازی خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، علی فتی (رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان)، در نخستین نشست کمیته راهبری مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا، بیان کرد: پارک علم و فناوری هرمزگان مجری این طرح است، با راه اندازی این مرکز زمینه گسترش کسب وکارهای فاوا فراهم خواهد شد.

وی در مورد واگذاری اجرای مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا به پارک علم و فناوری هرمزگان اضافه کرد: پارک علم و فناوری هرمزگان خدماتی از قبیل شناسایی اعضای زیست بوم کسب و کارهای نوپا در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، به وجود آوردن هماهنگی و تعامل موثر بمیان اعضای زیست بوم کارآفرینی مبتنی بر فاوای استان، آسان سازی ایجاد و رشد کسب و کارهای نوپای محلی به منظور حفظ سرمایه‌های انسانی استان، ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به اعضای زیست بوم کسب و کارهای نوپای فاوای استان و پایش زیست بوم کسب وکارهای نوپای فاوای استان را ارائه خواهد داد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان متذکر شد: کسب و کارهای دنیا در حال حاضر بر محور فناوری اطلاعات بنا شده‌اند و باید این امر در ایران و استان هرمزگان نیز سرعت بیشتری بگیرد.

وی در ادامه افزود: زیرساخت‌های این بخش در هرمزگان مهیا خواهد شد و انتظار داریم درآمد زایی این زمینه رشد چشمگیری داشته باشد.

همچنین مهدی عسکری زاده (مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان) ضمن اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان در حوزه کسب و کارهای مبتنی بر فاوا اظهار داشت: این مرکز با هدف جذب افراد کارآفرین شکل گرفته است و تلاش داریم که هرمزگان در راستای توسعه کسب و کار از این ظرفیت حداکثر استفاده را بکند.

وی خاطر نشان کرد که فعالیت پارک علم و فناوری در این زمینه مشهود است، به همین علت این مجموعه به عنوان مجری طرح انتخاب شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان ادامه داد: بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم در کمیته‌ای که تشکیل شده است، علاوه بر پارک علم و فناوری و اداره کل ارتباطات، مرکز رشد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، استادان دانشگاه و یکی از کارآفرینان این حوزه که عضو سازمان نظام صنفی رایانه است، حضور دارند و تلاش خواهند کرد که زمینه توسعه اشتغال در این حوزه را فراهم شود.

    نظرات