پیام رسان لاین ارز رمزپایه و بلاک چین خود را عرضه می کند

پیام رسان لاین ارز رمزپایه و بلاک چین خود را عرضه می کند

مدیران پیام رسان لاین تصمیم گرفته‌اند که بلاک چین و ارز رمزپایه مخصوص به خود را در قالب این پیام رسان تقریبا محبوب توسعه دهند.

به گزارش اکوسیستم، براساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است، پیام رسان ژاپنی لاین قصد دارد به بلاک چین و ارزهای رمزپایه بپیوندد. برخلاف بعضی از شرکت‌ها از جمله کمپانی آیسد تی، لاین شایسته داشتن توکن است. این شرکت در حال حاضر نیز یک سرویس پرداخت موبایل به نام لاین‌ پی (Line Pay) دارد و یکی از قابلیت‌های اصلی آن استفاده از ارز مجازی‌ است که در بازی‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

براساس گزارش بلومبرگ، لاین مشغول مذاکره با تعدادی از شرکای بالقوه از جمله آپ بیت (تبادل بیت کوین) به منظور ارتباطات برای لاین‌ پی و دیگر محصولات است. طبق این گزارش، لاین با این اقدامات قصد دارد محبوبیت بیشتری را نزد کاربران به دست آورد.

پیام رسان لاین ارز رمزپایه و بلاک چین خود را عرضه می کند

لاین ادعا می‌کند که تعداد کاربران ماهانه آن در ماه جولای 2016 به 218 میلیون نفر رسید، ولی این تعداد در اکتبر سال ۲۰۱۷ به ۲۰۳ میلیون کاربر کاهش یافت. به علاوه برای اولین بار، شرکت لاین کاربرانش را در بازارهای اصلی خود یعنی ژاپن، تایلند، تایوان و اندونزی از دست داد. دو سوم کاربران لاین از این کشورها بودند، در نتیجه از دست دادن آنها مشکل بزرگی برای این کمپانی است.

سهام لاین به تازگی 10 درصد تغییر داشته است، ولی باید دید آیا در نهایت آنها از بلاک چین استفاده خواهند کرد یا خیر؟ و در صورتی که قصد استفاده از این فناوری را داشته باشند، باید دید که این اقدام چگونه انجام خواهد شد.

البته پیام رسان‌های دیگری نیز وجود دارند که از بلاک چین استفاده کرده‌اند، مثل تلگرام که به عنوان یک پلتفرم کلیدی در حوزه ارزهای رمزپایه ظهور کرده است؛ براساس شایعات موجود، عرضه اولیه این پیام رسان احتمالا از یک میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

لاین حتی می‌‌تواند از توکن یا زنجیره بلوکی برای جایزه دادن به کاربران به منظور استفاده از این پیام رسان بهره ببرد و توسط لاین‌پی یا بازی‌هایش پرداخت‌ها را انجام دهد.

    نظرات