رقابت 2 روزه استارتاپ های فعال در زمینه هوشمند سازی شهری

رقابت 2 روزه استارتاپ های فعال در زمینه هوشمند سازی شهری

رقابت 2 روزه استارتاپ‌های فعال در زمینه هوشمند سازی شهری در 13 و 14 اسفند ماه سال جاری در برج میلاد برگزار خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در راستای حمایت از شکل گیری زیست بوم استارتاپ‌های نوآور در این شهر، همزمان با همایش تهران هوشمند، نمایشگاه و مسابقه استارتاپ‌های فعال در حوزه هوشمند سازی شهری را برگزار می‌کند.

امیر بیات ترک (دبیر اجرائی همایش تهران هوشمند) گفت: در فضای رقابتی اقتصاد امروز، نوآوری فاکتور حائز اهمیتی است. بررسی اخیر کمپانی‌های بزرگ حاکی از آن است که 65 درصد از مدیران ارشد با فشار ناشی از فضای رقابتی که در اثر نوآوری به وجود آمده است، روبرو هستند و در مجموع حدود ۶/۱ تریلیون دلار صرف بخش تحقیق و توسعه سازمان‌ها در سطح بین المللی شده است. شهرداری‌ها نیز به عنوان سازمان‌هایی عمومی، در راستای افزایش رفاه و کیفیت زندگی شهروندان در سطح شهر با ارائه خدمات نوین، به نوآوری احتیاج دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرها در رقابتی فشرده برای تصاحب جایگاهی جهانی و منطقه‌ای هستند و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان تاثیرگذارترین ابزار توسعه، این رقابت را برای شهرها حتی شدیدتر می‌کند.

دبیر اجرائی همایش تهران هوشمند اظهار داشت: علیرغم تمام تلاش‌هایی که در کشور صورت گرفته است، اقتصاد شهری دانش بنیان در کلانشهرهای کشورمان هنوز نهادینه نیست و به علت عدم توجه لازم به نوآوری، اکثر سازمان‌ها دچار روزمرگی هستند. همانند دیگر حوزه‌ها، انقلاب دیجیتال روندهای معمول در اقتصاد شهری را نیز متحول کرد و طرح نوینی از اقتصاد شهری را پیش پای مدیران شهری گذاشت، که آن بهره بردن از ظرفیت استارتاپ‌ها در این حوزه است.

وی خاطر نشان کرد: استارتاپ‌ها تیم‌های کوچکی هستند که عمدتا برپایه ایده‌های نوآورانه به وجود آمده‌اند. این تیم‌های کوچک تلاش می‌کنند که با ارائه کردن محصول یا خدمتی نوآورانه به مدل درآمدی پایدار دست پیدا کنند. یکی از مزایای این استارتاپ‌ها، رشد سریع آنها است که باعث توسعه یافتن اقتصاد کشور و اشتغالزایی می‌شود. شرکت‌های موفقی که از یک استارتاپ به کسب و کارهایی موفق تبدیل شده‌اند، گویای این مطلب هستند.

بیات ترک ضمن اشاره به تغییر مدیریت شهری و این موضوع که حمایت از فعالیت‌های ارزش ساز و اشتغالزا در تهران یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری این شهر است، افزود: این مهم با بازدیدها و توصیه‌های محمدعلی نجفی (شهردار تهران) و اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در ارتباط با تعامل و شکل‌دهی استارتاپ‌های فعال در زمینه مدیریت شهری شتاب گرفته است، به همین دلیل همزمان با برگزاری همایش تهران هوشمند نمایشگاهی از استارتاپ‌های منتخب حوزه هوشمند سازی شهری در برج میلاد تهران با حمایت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و همکاری شتاب دهنده‌های کسب و کارهای نوپا برگزار خواهد شد.

وی گفت: در بخش مذاکرات این نمایشگاه، هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا جلسات مذاکره و عقد تفاهم همکاری بین استارتاپ‌های حوزه هوشمند سازی شهری و مدیران ارشد بخش‌های مختلف شهرداری تهران و سازمان‌های مربوطه برگزار شود. طی دو روز برگزاری این برنامه شاهد رقابت بین استارتاپ‌های فعال در زمینه هوشمند سازی شهری نیز خواهیم بود؛ بعد از داوری به استارتاپ‌های برگزیده جوایزی نیز اهدا می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رقابت دو روزه، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

    نظرات