سرمایه گذاری شرکت سوئدی پامگرنت در استارتاپ باهمتا

سرمایه گذاری شرکت سوئدی پامگرنت در استارتاپ باهمتا

شرکت سوئدی پامگرنت که پیش‌ از این نیز در بعضی استارتاپ‌های ایرانی سرمایه گذاری کرده بود، این‌بار با استارتاپ باهمتا همکاری می‌کند.

به گزارش اکوسیستم، باهمتا پس از آنکه موفق به جذب این سرمایه گذار سوئدی شد، در وبلاگ خود بیانیه‌ای را در مورد این موضوع منتشر کرد.

باهمتا در وبلاگ خود نوشت: مهمترین نیاز هر کسب و کار، رشد و توسعه است و یکی از پیش نیازهای تاثیرگذار برای دست یافتن به آن، برخورداری از منابع مالی کافی است. در ابتدای سال ۹۶ به منظور توسعه باهمتا تصمیم گرفتیم برای آن سرمایه جذب کنیم؛ در این راستا با سرمایه گذاران مختلفی مذاکره کردیم و باید اقرار کنیم که جذب سرمایه در ایران بطور وحشتناکی سخت است و فیلترینگ باهمتا در تیر ماه این سختی را دو چندان کرد. این فرایند جذب سرمایه بالغ بر 9 ماه بطول انجامید، ولی در نهایت با افتخار اعلام می‌کنیم که با وجود تمام این سختی‌ها، توانستیم سرمایه جذب کنیم و با توجه به متقاعد کردن سرمایه گذار خارجی برای وارد کردن سرمایه خود به ایران، این افتخار به مراتب بیشتر می‌شود. در طی این ۹ ماه، بالغ بر ۶۰ جلسه نفس‌گیر برای جذب سرمایه داشتیم و باید در کنار نشان دادن توانمندی‌های تیم باهمتا، سرمایه گذاران را مطمئن می‌کردیم که حوزه فین تک توسط نهادهای متولی تنظیم‌گری خواهد شد و این عرصه برای فعالیت در کشور با ثبات و درخشان است. در صورتی که متولیان امور، شرایط اثرگذار بر کسب وکار مانند مالیات، بیمه، شهرداری، فیلترینگ، قوانین و … را در راستای کمک به بهبود فضای کسب و کار همسو کنند، می‌توانند زمینه ساز توسعه زیست بوم فناوری و استارتاپی ایران شوند؛ که نتیجه آن حضور بازیگران جدی‌تر، ارائه محصولاتی با کیفیت‌تر، اشتغالزایی و بهبود شرایط اقتصادی خواهد بود.

براساس بیانیه این استارتاپ، مبلغ سرمایه گذاری پامگرنت 500 هزار دلار است که طی دو مرحله انجام خواهد شد و در ازای این سرمایه گذاری 14/3 درصد از سهام باهمتا را از آن خود می‌کند. با این سرمایه گذاری ارزش این استارتاپ به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو خواهد رسید.

در بیانیه باهمتا به این موضوع اشاره شده است که شرکت سوئدی پامگرنت تجربه سرمایه گذاری در شرکت‌های مختلف بین المللی را در کارنامه کاری خود دارد و این شرکت علاوه بر تامین سرمایه، تجربیات خود را نیز در اختیار استارتاپ باهمتا خواهد گذاشت و این امر می‌تواند برای این استارتاپ بسیار ارزشمند باشد. در پایان باهمتا با قدردانی از کاربران خود به این موضوع اشاره کرد که بدون کاربران این اتفاق نمی‌افتاد و ابراز امیدواری کرد که در ادامه خدماتی با کیفیت بالاتر و بهتر را برای آنان عرضه کند.

    نظرات