استراتژی جدید هواوی، تمرکز بر رشد پایدار

اکثر شرکت‌های بزرگ دنیا در مسیر افزایش درآمد در کوتاهترین زمان ممکن گام برمی‌دارند؛ اما ظاهرا شرکت هواوی این روند را دنبال نمی‌کند. یو چندانگ (مدیرعامل شرکت هواوی) اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تمرکز خود را معطوف رشد پایدار کند.

به گزارش اکوسیستم، چندانگ خاطر نشان کرد که در حال حاضر این شرکت تنها بر رشد پایدار تمرکز دارد و هدف ما تنها فروش بالا نیست؛ بلکه رسیدن به نرخ رشدی پایدار است که منجر به افزایش سود‌‌دهی شرکت نیز می‌شود.

مدیرعامل هواوی با رد شایعه تولید 200 میلیون گوشی هوشمند توسط این شرکت در سال 2018 میلادی گفت: هواوی استراتژی فروش بیشتر را دنبال نمی‌کند؛ بلکه قصد دارد به رشدی پایدار به منظور موفقیت بیشتر شرکت دست یابد.

حتی اگر واقعا هواوی قصد فروش ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ را داشته باشد، این میزان فروش در مقایسه با ۱۵۳ میلیون دستگاهی که این شرکت در سال ۲۰۱۷ فروخته است، حاکی از رشد شرکت هواوی می‌باشد. البته فروش ۱۵۳ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با فروش ۱۳۹ میلیونی سال ۲۰۱۶ رشد بسیار ناچیزی محسوب می‌شود؛ بنابراین این شرکت برای دست یافتن به هدف خود با دشواری‌های روبرو است؛ به ویژه پس از آنکه هواوی معاملات خود را با شرکت AT&T بر هم زد. اما با وجود رشد متوسط سال گذشته، هواوی به ۱۰ درصد از سهم بازار جهانی دست یافته است و در رتبه سوم جهان قرار دارد، همچنین سهم بازار چین را نیز در دست خود دارد؛ درحالیکه نرخ کلی افزایش فروش این شرکت در سال‌های متوالی بطور پیوسته در حال کاهش است.

مدیر‌عامل شرکت هواوی معتقد است که آنها باید روی ساخت دستگاه‌های پایین رده تمرکز کند تا بتواند میزان دسترسی و سهم بازار خود را در کشورهای دیگر نیز افزایش دهد.

به نظر نمی‌رسد که تمرکز هواوی بر فروش ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند در سال جاری میلادی باشد؛ بلکه هدف اصلی این شرکت تبدیل شدن به بهترین سازنده گوشی‌‌های هوشمند در جهان است. هواوی برای رسیدن به هدف خود مجبور خواهد بود که بیش از ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند در سال بفروشد. با در نظر گرفتن تنزل این شرکت در بازار ایالات متحده آمریکا، نحوه عملکرد هواوی در طول سال ۲۰۱۸ هنوز مشخص نیست. ظاهرا شرکت هواوی همچنان که به مسیر رشد خود ادامه می‌دهد، برای افزایش فروش تعداد گوشی‌های خود روی بازار آمریکا نیز حساب باز می‌کند.

    نظرات