آیا حباب ارزش بیت کوین در حال ترکیدن است؟

آیا حباب ارزش بیت کوین در حال ترکیدن است؟

تا چند ماه پیش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه روز به روز در حال افزایش بود، حتی قیمت بیتکوین به مرز 19 هزار دلار نیز رسید. اما پس از آن این روند روبه رشد، سیر نزولی به خود گرفت و آینده ارزهای مجازی را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.

به گزارش اکوسیستم، بیت کوین هفته بدی را داشت و ارزش این ارز مجازی به کمتر از 8500 دلار رسید، در نتیجه این کاهش قیمت سرمایه گذاران بیش از پیش نگران کرد. برپایه گزارش کوین دسک، روز گذشته این ارز با قیمتی معادل ۹۰۵۲ دلار آغاز به کار کرد و با افتی شدید تا قیمت ۷۶۹۵ دلار نیز کاهش یافت، سپس در آخرین ساعات روز اندکی اوضاع بهبود پیدا کرد و ارزش آن به ۸۴۰۳ دلار رسید. از نوامبر سال 2017 تا کنون، این کمترین قیمتی است که بیت کون ثبت کرده است. ارزش این ارز مجازی در ماه‌های اخیر بسیار ناپایدار بود و نگرانی سرمایه گذاران و خریداران را برانگیخت.

بنا به گزارش کوین مارکت کپ، سایر ارزهای مجازی از جمله اتریوم، لایت کوین و ریپل نیز بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افت داشته‌اند. ارزهای رمزپایه سال ۲۰۱۷ میلادی را با سیر صعودی قیمت‌ها گذراندند، بطور مثال قیمت بیت کوین تا پایان سال 2017 میلادی از مرز  ۱۹ هزار دلار نیز گذشت. این امر باعث شد بسیاری روی این ارز سرمایه گذاری کنند و حتی بعضی از آنان وام گرفتند و تمام سرمایه خود را در این راه گذاشتند.

نبود قوانین نظارتی بر ارزهای رمزپایه و افت قیمت اخیر آنها، نگرانی سرمایه گذاران را دو چندان کرده است. دولت هند نیز اخیرا اعلام کرد که احتمالا بیت کوین را به عنوان یک ارز رسمی به رسمیت نخواهد شناخت، کره جنوبی نیز قصد دارد یک ارز دیجیتالی بومی را ایجاد کند و دولت چین هم اعلام کرد که به کلی ارزهای رمزنگاری شده را به رسمیت نمی‌شناسد.

با این وجود هنوز هم ارزهای رمزپایه جذابیت دارند؛ بطور مثال شرکت سامسونگ به تازگی خبر داد که پردازنده‌هایی اختصاصی را برای استخراج ارزهای مجازی تولید خواهد کرد.

    نظرات