توییتر یکی از برترین شبکه های اجتماعی در حوزه کسب و کار در سال 2018 میلادی خواهد بود

توییتر یکی از برترین شبکه های اجتماعی در حوزه کسب و کار در سال 2018 میلادی خواهد بود

اگر از آن دسته افرادی هستید که اکنون حساب کاربری توییتر برای خود ایجاد نکرده اید و یا به حضور در شبکه اجتماعی توییتر بی توجهی کرده اید، به شما توصیه می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش اکوسیستم، در طول سال های گذشته، فعالان حوزه کسب و کار و بازار متاسفانه نگاه مناسب و درستی نسبت به شبکه اجتماعی توییتر نداشته اند. البته نمی توان کسی را در خصوص این بی توجهی به شبکه اجتماعی توییتر مقصر دانست. در واقع وقتی سهام یک شرکت افزایش قیمت پیدا می کند، معمولا افراد سعی در سرمایه گذاری برای خرید آن سهام می کنند و این واقعیت در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی به خصوص در حوزه کسب و کار نیز صادق است. توییتر یکی از آن شبکه های اجتماعی است که به دلیل توجه بسیار زیاد به شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، کمی مهجور مانده است.

در طول چند ماه اخیر، معادله استفاده از شبکه های اجتماعی تغییر کرده است. در واقع با توجه به آمار منتشر شده استفاده از توییتر توسط صاحبان کسب و کارهای مختلف و استفاده از آن برای بهبود و ارتقا شغل و ارئه خدمات افزایش یافته است. یکی از کارشناسان صنعت بهنام مارک شافر بر این باور است که در سال 2018 استفاده از توییتر توسط صاحبان صنعت تا حد زیادی افزایش خواهد یافت و از اهمیت بالایی در سال جاری میلادی برخوردار خواهد شد.

در این مطلب قصد داریم تا در خصوص قابلیت های کاربردی توییتر برای بهبود کسب و کار به نکات قابل توجهی اشاره کنیم.

  • قابلیت ایجاد ارتباط میان افراد مشهور و معروف در بسیاری از حوزه های مختلف کسب و کار:

در طول سال های گذشته متاسفانه تعداد کاربران شبکه اجتماعی توییتر از 70 میلیون کاربر به 68 میلیون کاربر کاهش یافته است. برخی از صاحبان کسب و کار از این کاهش تعداد کاربر نمی توانند به درستی در جهت ارتقا کسب وکار خود استفاده نمایند اما بسیاری از صاحبان کسب و کار هستند که از ماهش تعداد کاربر در جهت منافع خود استفاده می کنندو در واقع این افراد کسانی هستند که می توانند به نوعی مستقیما به افرادی که در حوزه فعالیتی آن ها دارای نام و نشان هستند و از قدرتمندان آن حوزه کسب و کار به شمار می روند، متصل شوند و با آن ها ارتباط بر قرار نمایند.

برای برقراری ارتباط با افراد تاثیر گذار در حوزه فعالیتی خود می توانید ابتدا لیستی از نام این افراد تهیه کنید و سپس با آن ها از طریق حساب کاربریشان با افرادی که ان ها را دنبال کرده ان تماس برقرار کنید و وقتی این افراد می بینند که شما با دنبال کنندگان آن ها در تماس هستید، بنابراین ا ها نیز شما را دنبال می کنند و از این طریق می توانید به تعامل با یکدیکر بپردازید.

  • امکان استفاده از تبلیغات ارزان قیمت و معرفی کسب و کار با حداقل هرینه به سایر کاربران

در حالی که هزینه تبلیغات در سایر شبکه های اجتماعی تا حد قابل توجهی افزایش یافته است اما هزینه تبلیغات بر روی توییتر به دلیل کاهش تعداد کاربران بسیار کم است. به عنوان مثال در شبکه اجتماعی فیس بوک از آن جایی که روز به روز به بر تعداد کاربران این شبکه اجتماعی و در نتیجه تبلیغات منتشر شده در این شبکه اجتماعی افزوده می شود، در حال بیشتر شدن و افزایش است.  به همین دلیل بسیاری از کارآفرینان و فعالان حوزه کسب و کار به سمت استفاده از شبکه های اجتماعی که تبلیغات در آن ها تا حد قابل توجهی ارزان است کشیده شده اند. البته در این میان توییتر باید بازی را به درستی پیش ببرد تا کاربران آن بتوانند به سود و مزایای مورد نظر خود و ارائه کسب و کار خود به نحو احسن دست یابند.

  • ابزاری برای دسترسی به جدیدترین اخبار روز در حوزه کسب و کار و همچنین مکالمه با سایر کاربران در زمان واقعی

از آنجایی که در توییتر امکان به روزرسانی و دسترسی به آخرین اخبار منتشر شده وجود دارد. بنابراین این اپلت فرم می تواند به عنوان یکی از معتبرترین منابع خبری مورد استفاده فعالان حوزه کسب و کار قرارگیرد. همچنین در این پلت فرم امکان برقراری ارتباط میان اعضای و کاربران و همپنین همراهی کنندکان یک حسب کاربری در زمان واقعی وجود دارد. الگوریتم های استفاده شده در این شبکه اجتماعی برای ارائه اخرین و به روزترین اخبار از جمله به روزترین و پیچیده ترین الگوریتم هایی است که تاکنون طراحی شده است و از این رو به نظر می رسد هیچ شبکه اجتماعی دیگری نتواند به عنوان رقیب توییتر در این زمینه وارد شود.

اما برای فعالیت بهینه و استفاده مفید از این شبکه اجتماعی رعایت چند نکته لازم است:

  • فعالیت مستمر در پلت فرم: کلید استفاده بهینه و تاثیر گذار از توییتر و تماس هر چه بیشتر و دسترسی به مشتریان بالقوه کسب و کار حضور مداوم و مستمر در این شبکه اجتماعی است. برای صرفه جویی در زمان می توانید از ابزار TweetDeck برای زمان بندی و مدیریت توییت ها در این شبکه اجتماعی استفاده کنید.
  • استفاده از تبلیغات در بستر توییتر: هرینه روزانه هر تبلیغ در توییتر در حدود 5 دلار است که هرینه نسبت به هرینه تبلیغات در سایر شبکه های اجتماعی بسیار کم است. روند تبلیغات در توییتر به گونه ای است که کاربران می توانند از طریق آن نه تنها تعداد فالورهای خود را افزایش دهند بلکه می توانند تعداد مشاهدات ویدیوهای منتشر شده خود در حساب کاربریشان را افزایش دهند.
  • جستجوی پیشرفته در توییتر: کمتر کسی به قابلیت جستجوی پیشرفته در توییتر آشنایی و آگاهی دارد. قابلیت جستجوی پیشرفته در توییتر باعث می شود تا شما بتوانید با مشتریان بالقوه خود در هر زمانی تماس برقرار کنید و آن ها را به استفاده از محصول یا خدمات خود ترغیب نمایید. این قابلیت بیشتر برای صاحبان کسب و کارهای محلی کاربرد دارد.
  • افزایش تعداد کاراکترها در هر توییت: خوشبختانه توییتر اخیرا تعداد مجاز کاراکترها در هر توییت را به تعداد 280 کاراکتر افزایش داده است. پیش از این تعداد کارکترهای مجاز برای هر توییت در حد 140 کاراکتر بود. این افزایش تعداد کاراکتر می تواند به نوعی برای معرفی بهینه خدمات ومحصولات و یا تبادل بهتر اطلاعات میان کاربران بسیار کاربردی و سودمند باشد.

در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از کارشناسان سال 2018 را به عنوان سال رونق و احیای مجدد شبکه اجتماعی توییتر می دانند. در صورتی که برای استفاده از این شبکه اجتماعی به صورت هدفمند و با برنامه استفاده کنید می توانید از مزایای آن برای افزایش درآمد وفروش محصولات و خدمات خود استفاده بهینه ببرید.

 

    نظرات