تاکسی های آنلاین کشور دارای آیین نامه خواهند شد

تاکسی های آنلاین کشور دارای آیین نامه خواهند شد

نخستین جلسه کارگروه شرکت‌های تاکسی آنلاین با حضور مدیران شرکت‌های تاکسی آنلاین، نمایندگان پلیس اماکن و پلیس فتا در محل اتحادیه کسب و کارهای مجازی برگزار شد. در این جلسه مشکلات تاکسی‌های آنلاین مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا پیش زمینه‌ها برای تدوین آیین نامه تاکسی‌های اینترنتی مطرح شود؛ هدف اصلی این آیین نامه جلوگیری از پلمب شدن این کسب و کارها در آینده است.

به گزارش اکوسیستم، رضا الفت نسب (دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی) با اشاره به اینکه 30 شرکت تاکسی آنلاین در کشور فعالیت دارند و حدود نیمی از آنها در شهرستان‌ها مستقر هستند، گفت: در اولین جلسه کارگروه شرکت‌های تاکسی آنلاین 15 شرکت حضور داشتند. از تهران اسنپ، تپسی، دینگ و ماکسیم و از شهرستان‌ها شرکت‌هایی همچون عطاتاکسی، تاچ‌سی، بارکو، آی تاکسی، رادمان و جابجا و ... حضور داشتند. پس از تشکیل اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، نوبت تشکیل گروه‌های تخصصی برای رسته‌های مختلف این اتحادیه بود تا ضوابط و قوانین خاص هر حوزه با حضور فعالان آن استخراج شود.

وی از تدوین آیین نامه تاکسی‌های آنلاین تا حدود یک ماه آینده خبر داد. دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی هدف از تشکیل این کارگروه را تهیه و تدوین این آیین نامه دانست و افزود: شرکت‌های تاکسی آنلاین به آیین نامه احتیاج دارند؛ بطور مثال باید کال‌سنتر داشته باشند، سوپیشینه راننده‌ها بررسی شود، مباحث انتظامی رعایت گردد و قوانینی در بحث رعایت حقوق مصرف کننده در نظر گرفته شود.

الفت نسب خاطر نشان کرد که با وجود این آیین نامه و اعطای آن به موسسات و شرکت‌های مجاز تاکسیرانی آنلاین، شاهد پلمب شدن آنها در آینده نخواهیم بود و چنانچه این اتفاق رخ دهد نیز کارگروه می‌تواند وارد عمل شود.

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی به موضوع نیز اشاره کرد که تقاضا برای تعامل هر چه بیشتر پلیس اماکن ناجا با شرکت‌ها، ارائه تائیدیه به شعبات، اصلاح الزامات انتظامی و ترافیکی برای کسب و کارهای مجازی و... از مواردی بود که در نخستین جلسه کارگروه شرکت‌های تاکسی آنلاین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جلسات این کارگروه هر دو هفته یکبار تشکیل می‌شود و در آن حاضرین به بررسی مشکلات شرکت‌های این حوزه خواهند پرداخت.

    نظرات