سرویس پستی اختصاصی، جاه طلبی جدید آمازون
آمازون قصد دارد سرویس اختصاصی حمل و نقل خود را راه اندازی کند و به این ترتیب با شرکتهای پستی با سابقه آمریکا وارد رقابت شود.
به گزارش اکوسیستم، جاه طلبیهای تجاری آمازون پایانی ندارند، در همین راستا این کمپانی قصد دارد با شرکتهای پستی رقابت کند. آمازون در نظر دارد سفارشهایی که به شرکای تجاری این شرکت داده میشود را بطور مستقیم به مشتریان تحویل دهد.
بر اساس گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر کرده است، این سرویس جدید ابتدا در لس آنجلس فعال خواهد شد و پس از آن در سایر مناطق نیز گسترش خواهد یافت. راه اندازی سرویس تحویل با آمازون به معنی رقابت این شرکت با دو شریک خود یعنی شرکتهای پستی فدکس (FedEx) و UPS است. هیچ یک از این شرکتهای پستی در مورد گزارش وال استریت ژورنال اظهار نظر نکردهاند و آمازون نیز این خبر را رسما تائید نکرده است.
براساس این گزارش، آمازون تصمیم دارد ابتدا کالاهای ارائه شده توسط شرکتهایی که به فروش محصولات در وبسایت آمازون میپردازند را بهطور مستقیم به دست مشتریان برساند و در ادامه با گسترش سرویس پستی خود، به شرکتهایی که با وب سایت آمازون کار نمیکنند نیز این خدمات پستی را ارائه کند.
آمازون در سالهای فعالیت خود دائما در حال افزایش توانایی لجستیکی خود بوده است که در این زمینه میتوان اشاره کرد به ساخت تعداد زیادی مراکز پخش کالا، تملک Whole Foods، ارائهی سرویس Prime Now جهت تحویل دو ساعته کالا و انجام آزمایشات جهت تحویل کالا با پهپاد. برپایه گزارش وال استریت ژورنال، آمازون تنها به این موارد اکتفا نکرد و حتی در حوزه حمل و نقل دریایی بین قارهای کالا نیز سرمایه گذاری کرده است. به علاوه در برخی موارد رانندگانی که کالاهای آمازون را تحویل میدهند، میتوانند در صورت عدم حضور افراد در منزل، وارد منازل آنان شوند و کالا را در منزل تحویلگیرندگان قرار دهند. در نهایت، جالب است بدانید که این غول خرده فروشی جهان مرکز حمل و نقل هوایی اختصاصی خود را نیز راه اندازی کرده است.
با این وجود، راه اندازی شبکه تحویل کالا در سراسر آمریکا دشوار خواهد بود. شرکتهای پستی مانند فدکس و UPS چندین دهه برای به وجود آوردن این شبکه وقت صرف کردهاند، به علاوه ایجاد چنین شبکهای مستلزم سرمایه گذاری زیادی است. همچنین توسعه شبکه پستی و حفظ روابط تجاری با این دو شرکت پستی میتواند چالشی بزرگی را پیشروی آمازون قرار دهد.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، آمازون قصد دارد با کاهش هزینههای حمل کالا، در بازار حمل و نقل کالا برتری پیدا کند. این نشان میدهد که آمازون آماده است تا با پذیرش ضرر اولیه به یک بازیگر قدرتمند در این حوزه مبدل شود.
نظرات