سرمایه گذاری باید جایگزین اعطای وام در حوزه دانش بنیان شود

سرمایه گذاری باید جایگزین اعطای وام در حوزه دانش بنیان شود

سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس جمهور) با اشاره به این موضوع که امروزه اختراعات محققان کشور در بازار عرضه می‌شود، گفت: یکی از شیوه‌های اصلی تجاری سازی اختراعات، سرمایه گذاری است. زیرا اعطای وام در این حوزه به معنی تعهد به موضوعی است که اطمینان از نتایج آن وجود ندارد.

به گزارش اکوسیستم، ستاری در دومین نشست مخترعان منتخب بازار دارایی فکری با ذکر این نکته که هم اکنون جهت گیری دولت و معاونت علمی، گسترش و توسعه بازار دارایی‌های فکری است، گفت: در ابتدا من موافق توسعه بازار دارایی‌های فکری نبودم، زیرا فکر می‌کردم طرح این موضوع در آن زمان، زود است.

وی بیان کرد: طی چهار سال گذشته که شروع به فعالیات کردیم، موضوعاتی مانند استارتاپ، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، تجاری سازی و محیط کسب و کار در کشور مطرح نبود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با خاطر نشان کرد اینکه در حال حاضر موضوعات فوق توسعه خوبی در کشور پیدا کرده‌اند، گفت: این امر به نحوی است که اختراعات در بدو اجرا معامله می‌شود و این اتفاق خوبی است، در پی آن نیز شاهد هستیم که اختراعات محققان کشور در بازار به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به توسعه مناسب کشور در این موضوع، متذکر شد: یکی از شیوه‌های اصلی تجاری سازی بحث سرمایه گذاری است.

ستاری ضمن تاکید بر این موضوع که به جای اعطای وام باید محققان به سمت روش‌های سرمایه گذاری حرکت کنند، افزود: وام دادن در حوزه تولید محصولات دانش بنیان به معنای تعهد به موضوعی است که از نتیجه آن اطمینان نداریم.

وی اضافه کرد: با همدلی و همفکری که میان معاونت علمی و سازمان بورس به وجود آمده است، آینده خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد خواهد شد.

معاون علمی رئیس جمهور ضمن تاکید بر حمایت‌های این معاونت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: در این راستا مطمئن باشید که هر نامه‌ای از شما به دست من می‌رسد، آن را مطالعه می‌کنم.

    نظرات